Ga naar inhoud
  • 0

Logje gemaakt met Joost z'n 1.8T (JNengerman)


DM

Vraag

Vanmiddag een afspraak gehad met Joost, hij had het vermoeden dat er ergens een dipje zit tijdens het optrekken. Insiders weten dat de Fresco groene 3BG van onze Mr. Founder Rene is geweest en was de auto geen onbekende voor mij, ik heb al een paar keer eerder logs gemaakt 2 jaar geleden. Destijds is obv die logs de LMM al vervangen.

 

Eerst de foutcodes eruit gehaald, bleek toch 1 in te zitten:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 4B0 906 018 DC

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001

Software Coding: 11501

Work Shop Code: WSC 05311

Additional Info: WVWZZZ3BZ2E156485 VWZ7Z0A4082628

1 Fault Found:

17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded

P1335 - 35-10 - - - Intermittent

 

Daanaast ook nog codes in de comfortmodule, wat zich al liet raden doordat 1 deur niet goed op slot gaat/blijft:

 

Control Module Part Number: 1C0 959 799 B

Component and/or Version: 10 Komfortgerát HLO 0003

Software Coding: 00259

Work Shop Code: WSC 05311

Additional Info: 1C1959801 10 Tõrsteuer.FS KLO 0003

Additional Info: 1C1959802 10 Tõrsteuer.BF KLO 0003

Additional Info: 1C0959811 10 Tõrsteuer.HL KLO 0002

Additional Info: 1C0959812 10 Tõrsteuer.HR KLO 0002

2 Faults Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-00 - Implausible Signal

 

De fuels trims ook uitgelezen, deze waren 0% en 2,3%, wel binnen de specs

 

De LMM test was ook goed; 800 toeren 4,2 g/s en bij 2500 toeren 9,2 g/s. De eerste waarde is wat hoog heb ik net gezien maar die 2de is mooi binnen het kader.

 

Daarna de A28 op en 2 logs gemaakt:

 

image001.gif

 

image002.gif

 

Ik heb de logging wat gestript omdat er boven de 6000 toeren wat rare waardes voorkwamen, waarschijnlijk even van het gaspedaal geweest oid, het was ook wat druk op de weg.

 

Wat opvalt is de grote overshoot van de actuele turbodruk tov de gevraagde druk en dat de theoretische waarde voor de injector duty cycle boven de 100% komt, dat laatste heb ik nog nooit eerder gezien. Voor de rest ziet het er allemaal wel goed uit.

 

Oorzaak is nog niet te achterhalen maar ik denk in de richting van de N75 of een slangetje van de N75 die lek of afgeklemt is. Verder is het nog wat giswerk, een verstopt benzinefilter tav de hoge injector DC.

 

Wordt nog vervolgd, eerst nogmaals vaststellen dat die overshoot en injector DC niet eenmalig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

He top Arjen, heb nog even erop gelet en ik ervaar de dip inderdaad rond de 3000 toeren, dus ik denk dat dit een terugkomend verschijnsel is. Hoop snel even tijd te hebben om ten eerste de slangen eens visueel na te lopen.

 

Die deur fout moet bijna wel een los soldeer contact zijn of een defecte microswitch ofzo. Heb een beschrijving gevonden om het mogelijk te repareren http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/. Nu dus even wat tijd vinden en mooi weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden