Vanmiddag een afspraak gehad met Joost, hij had het vermoeden dat er ergens een dipje zit tijdens het optrekken. Insiders weten dat de Fresco groene 3BG van onze Mr. Founder Rene is geweest en was de auto geen onbekende voor mij, ik heb al een paar keer eerder logs gemaakt 2 jaar geleden. Destijds is obv die logs de LMM al vervangen.
Eerst de foutcodes eruit gehaald, bleek toch 1 in te zitten:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 906 018 DC
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001
Software Coding: 11501
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: WVWZZZ3BZ2E156485 VWZ7Z0A4082628
1 Fault Found:
17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
P1335 - 35-10 - - - Intermittent
Daanaast ook nog codes in de comfortmodule, wat zich al liet raden doordat 1 deur niet goed op slot gaat/blijft:
Additional Info: 1C1959801 10 Tõrsteuer.FS KLO 0003
Additional Info: 1C1959802 10 Tõrsteuer.BF KLO 0003
Additional Info: 1C0959811 10 Tõrsteuer.HL KLO 0002
Additional Info: 1C0959812 10 Tõrsteuer.HR KLO 0002
2 Faults Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
De fuels trims ook uitgelezen, deze waren 0% en 2,3%, wel binnen de specs
De LMM test was ook goed; 800 toeren 4,2 g/s en bij 2500 toeren 9,2 g/s. De eerste waarde is wat hoog heb ik net gezien maar die 2de is mooi binnen het kader.
Daarna de A28 op en 2 logs gemaakt:
Ik heb de logging wat gestript omdat er boven de 6000 toeren wat rare waardes voorkwamen, waarschijnlijk even van het gaspedaal geweest oid, het was ook wat druk op de weg.
Wat opvalt is de grote overshoot van de actuele turbodruk tov de gevraagde druk en dat de theoretische waarde voor de injector duty cycle boven de 100% komt, dat laatste heb ik nog nooit eerder gezien. Voor de rest ziet het er allemaal wel goed uit.
Oorzaak is nog niet te achterhalen maar ik denk in de richting van de N75 of een slangetje van de N75 die lek of afgeklemt is. Verder is het nog wat giswerk, een verstopt benzinefilter tav de hoge injector DC.
Wordt nog vervolgd, eerst nogmaals vaststellen dat die overshoot en injector DC niet eenmalig was.
Vraag
DM
Vanmiddag een afspraak gehad met Joost, hij had het vermoeden dat er ergens een dipje zit tijdens het optrekken. Insiders weten dat de Fresco groene 3BG van onze Mr. Founder Rene is geweest en was de auto geen onbekende voor mij, ik heb al een paar keer eerder logs gemaakt 2 jaar geleden. Destijds is obv die logs de LMM al vervangen.
Eerst de foutcodes eruit gehaald, bleek toch 1 in te zitten:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 906 018 DC
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001
Software Coding: 11501
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: WVWZZZ3BZ2E156485 VWZ7Z0A4082628
1 Fault Found:
17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
P1335 - 35-10 - - - Intermittent
Daanaast ook nog codes in de comfortmodule, wat zich al liet raden doordat 1 deur niet goed op slot gaat/blijft:
Control Module Part Number: 1C0 959 799 B
Component and/or Version: 10 Komfortgerát HLO 0003
Software Coding: 00259
Work Shop Code: WSC 05311
Additional Info: 1C1959801 10 Tõrsteuer.FS KLO 0003
Additional Info: 1C1959802 10 Tõrsteuer.BF KLO 0003
Additional Info: 1C0959811 10 Tõrsteuer.HL KLO 0002
Additional Info: 1C0959812 10 Tõrsteuer.HR KLO 0002
2 Faults Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
De fuels trims ook uitgelezen, deze waren 0% en 2,3%, wel binnen de specs
De LMM test was ook goed; 800 toeren 4,2 g/s en bij 2500 toeren 9,2 g/s. De eerste waarde is wat hoog heb ik net gezien maar die 2de is mooi binnen het kader.
Daarna de A28 op en 2 logs gemaakt:
Ik heb de logging wat gestript omdat er boven de 6000 toeren wat rare waardes voorkwamen, waarschijnlijk even van het gaspedaal geweest oid, het was ook wat druk op de weg.
Wat opvalt is de grote overshoot van de actuele turbodruk tov de gevraagde druk en dat de theoretische waarde voor de injector duty cycle boven de 100% komt, dat laatste heb ik nog nooit eerder gezien. Voor de rest ziet het er allemaal wel goed uit.
Oorzaak is nog niet te achterhalen maar ik denk in de richting van de N75 of een slangetje van de N75 die lek of afgeklemt is. Verder is het nog wat giswerk, een verstopt benzinefilter tav de hoge injector DC.
Wordt nog vervolgd, eerst nogmaals vaststellen dat die overshoot en injector DC niet eenmalig was.
Link naar reactie
Delen op andere sites
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten