Ga naar inhoud

  • 0

Welke velgen moeten er nu op ? Gemonteerd


RogerPassat

Vraag

Zojuist binnen en uur (via MP) mijn New RS4 velgen verkocht. Omdat er nieuwe banden aan zaten te komen (toch weer zo'n 500 euro), ben ik eens opzoek gegaan naar iets anders.

 

Nu is mijn vraag wie er onder mijn wagen de R32 en R36 velgen kan fotoshoppen (het is toch vies weer). Als iemand een andere mooie velg weet, laat je dan niet tegenhouden.

 

Gr. Roger

post-2568-1423822830,5418_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Kijk dat is het echt werk.. 8)

 

voor kunnen de velgjes net, ze steken er net niet uit...ik heb zelf precies hetzelfde voor bij mij komen ze er ook net niet uit...maar ik denk dat de politie hier wel eens over kan gaan zeuren..als ze in een slechte bui zijn :x

 

De velgen mogen (ik geloof) 2cm uitsteken. Bij mij steken ze net niet uit, wat je ziet is de bolling van de velg. De rand ligt precies onder het spatbord.

 

P.s Ik ben echt blij dat 3V mij heeft weten te overtuigen om geen et30 te bestellen. Iedereen was bang dat deze niet zouden passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Netjes, hé! Staan er heel strak onder, perfect zo. ET30 was inderdaad problematisch geworden, dat is nu wel duidelijk. Ben blij dat ik eigenwijs was :mrgreen:

Overigens: wanneer de velg geen scherp uitstekende delen heeft geldt dat hij voor de wet wel mag uitsteken. Slechts het loopvlak van de band dient te zijn afgeschermd. In dit geval dus meer dan voldoende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou me niet verbazen als ze (die van LED-Lightning dus) onder een 3BG net iets verder naar binnen en dus beter vallen. Zou je voor de gein eens moeten proberen. Wel eerst een paar km rijden na het monteren, de wielen komen dan nog wat naar binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het zou me niet verbazen als ze (die van LED-Lightning dus) onder een 3BG net iets verder naar binnen en dus beter vallen. Zou je voor de gein eens moeten proberen. Wel eerst een paar km rijden na het monteren, de wielen komen dan nog wat naar binnen...

 

 

Zou ik niet doen Menno dat gaat je geld kosten.. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verkoper viel in eerst instantie de moel open.

Hij was gisteren nog bij de leverancier om 1 fout geleverde velg op te halen en toen hij zei dat ze voor een 3b waren, zei de leverancier (en ook de bandenleverencier) dat het absoluut niet zou passen. Ik denk dat de verkoper morgen naar Duitsland belt om het door te geven (op ET40 zit ook geen Tüv-goedkeuring voor een 3B, wel voor 3BG)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een 3BG heeft standaard toch ET45? Dan is ET30 een 1,5cm naar buiten toe. Dat is best veel. Als ik naar de auto van Jee kijk met ET35 dan lijkt mij dat de mooiste maat qua velgen.

 

@ Jeroen : Ja, het gaat dan inderdaad geld kosten ja....

 

3B heeft standaard ET45

3BG heeft standaard ET37, dus ET30 zal prima passen (7mm naar buiten). Sven heeft ze ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een 3BG heeft standaard toch ET45? Dan is ET30 een 1,5cm naar buiten toe. Dat is best veel. Als ik naar de auto van Jee kijk met ET35 dan lijkt mij dat de mooiste maat qua velgen.

 

@ Jeroen : Ja, het gaat dan inderdaad geld kosten ja....

Een 3B heeft standaard ET45, een 3BG ET37

 

EDIT: dubbelpost :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De verkoper viel in eerst instantie de moel open.

Hij was gisteren nog bij de leverancier om 1 fout geleverde velg op te halen en toen hij zei dat ze voor een 3b waren, zei de leverancier (en ook de bandenleverencier) dat het absoluut niet zou passen. Ik denk dat de verkoper morgen naar Duitsland belt om het door te geven (op ET40 zit ook geen Tüv-goedkeuring voor een 3B, wel voor 3BG)).

Haha, ik zie het voor me. :lol:

Maar dat hij het nog nagevraagd heeft pleit voor hem, het interesseerde hem dus wel degelijk. Die zal nooit meer ET30 onder een 3B verkopen.

Helaas zie je het ook vaak anders: de computer zegt dat het past, dus geen gezeur, gewoon bestellen. Als je vragen stelt dan ben je al gauw lastig en echte kennis van zaken hebben ze ook bijna nooit. Dat was voor mij ook de reden om dit topic enkele maanden geleden te openen. Les: altijd 3x checken bij andere passats met vergelijkbare combinaties, zoals jij dat hebt gedaan :thumb:

Niet doorelkaar praten he? het is nu wel duidelijk! :lol:

Oeps :embarassed::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een 3BG heeft standaard toch ET45? Dan is ET30 een 1,5cm naar buiten toe. Dat is best veel. Als ik naar de auto van Jee kijk met ET35 dan lijkt mij dat de mooiste maat qua velgen.

Helaas is het niet zo simpel :?

Het hangt namelijk ook heel erg van de breedte van de velg zelf af. Een velg van 8,5J valt verder naar buiten (en binnen) als een velg van 6J met dezelfde ET. Ik weet niet hoe breed de velgen van Jee13 zijn, maar die van RogerPassat zijn 8,5J en dan zit je wel een beetje aan de grens van wat zonder aanpassingen mogelijk is. Dan moet je dus heel erg nauwkeurig die ET-waarde in de gaten houden.

Mijn eigen velgen zijn 8J, net iets smaller dus. Die hebben een ET van 35, wat in de praktijk zo'n beetje net zover naar buiten komt als de velgen van RogerPassat met ET40...

Kun je het nog volgen? :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 4-motion heeft achter inderdaad iets minder ruimte dan een fwd. Maar dat moet je meer zien in de orde van grootte van heel veel en iets minder heel veel.

Met wat gekunstel past onder een fwd 10J (3B) of 9,5J (3BG), onder een 4-motion houdt het met 9,5J (3B) of 9J (3BG) op. 8,5J past zonder problemen, ook op een 3BG 4Motion.

(mits de juiste ET natuurlijk)

 

@RogerPassat: tja, oefening baart kunst :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden