Ga naar inhoud

Druk airco


zandrijder

Aanbevolen berichten

Mijn aico blies ineens warme lucht in plaats van koude.Afspraak gemaakt met airco specialist

Heeft het systeem nagekeken ,zat te weinig koude middel in, maar mijn airco maar gaf ook een hoge druk aan van 21,4 bar

heeft het orfice tub vernieuwd en het systeem gevacumeerd,Opnieuw gevuld,maar helaas nog steeds ook een hoge druk van 21,4 bar

weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel benieuwd wat voor airco'specialist' dat dan is als die niet weet wat hier het probleem is...

 

Mijn eerste gedachte hier is dat de condensorventilator het niet/niet goed doet. Maar ik ben geen aircospecialist ;-)

 

Even afwachten of Theo het forum een dezer dagen bezoekt... die weet hier vast meer over te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is ik dan :)

 

Kijken of ik iets kan betekenen 8) maar dit had éénder wie kunnen beantwoorden als er op gelet is :lol:

 

De hoge druk van 21 bar hoeft niet verontrustend te zijn, de omgevingstemperatuur is medebepalend voor de druk in het systeem.

Dus zou ik moeten weten wat de temperatuur was van de omgeving.

 

Te weinig koudemiddel in het systeem wil niet zeggen dat het geheel leeg is,echter zal er bij een te weinig aan koudemiddel nooit een druk van 21 bar gehaald worden!! die zakt natuurlijk? maar hoeveel is te weinig aantal......gram op de totale vul inhoud?

Als ik het goed begrijp uit jouw verklaring zat er te weinig in, hierna is het systeem opnieuw gevuld en werd er een hoge druk vast gesteld van 21,4 bar.

Daarna werd het systeem leeg gehaald en de orifice vervangen, opnieuw gevuld en werd weer een druk van 21,4 bar gehaald.

 

Iemand anders zou kunnen opmaken uit je verklaring dat,toen er te weinig inzat ook een druk was van 21,4 bar..

 

Kortom,

hoeveel was te weinig aan koudemiddel ....aantal grammen, 100,200,300 kg..

wat was de omgevings temperatuur?

Wat is nu konkreet vastgesteld en in welke volgorde..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie theo

 

Als antwoord op je vragen het volgende

de omgevings temp was die dag ongeveer 25 graden

als ik het goed heb onthouden zat er 55 gram te weinig in (kan dit niet terugvinden op uitdraai)

het systeem is gevuld met 600 gram

 

en als laaste de diagnose waarschijnlijk een leiding verstopt

 

voor alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat de dealer wel wou kijken waar de verstopping zat maar dat dit nogal een dure aangelegenheid kon worden

daarom de auto weer meegenomen en deze vraag gesteld op het forum om te kijken of ik er zelf wat aan kan doen om de kosten te drukken

 

zandrijder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Robert,

55 gram te weinig is niet zoveel op de totale hoeveelheid van 600 gram, is ook niet meteen aanleiding dat het systeem warme lucht gaat blazen.

De druk van 21 bar zou best mogelijk kunnen zijn bij een temperatuur van 25 graden maar is niet konstant deze daalt/verhoogt wanneer de condensor druk wordt verlaagd-verhoogd

 

 

Ik heb gisteren aan een Corvette gewerkt en deze had de volgende waarden..

omgevingstemperatuur. 22 graden

Hoogste druk. 19.8 bar.

Laagste druk. 3,2 bar.

Hoogste temperatuur. 67 graden

Laagste temperatuur. 6 graden

 

Dus als ik goed begrijp hebben ze het systeem leeg getrokken enz, maar is de orifice niet vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is misschien verstandig de filter/droger te vervangen.

 

Idd Vdub dat is het verstandigste, voor te beginnen dat deze al niet meer voor verstopping in aanmerking komen.

 

Begrijp ik de dealer ook niet dat ie wel de orifice vervangt, het systeem toch afvult, nadien vermeld kan geld gaan kosten..idd dubbel werk kan geld gaan kosten :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden