Ga naar inhoud

ruitenwisser blijft staan 3BG


Vermeulen

Aanbevolen berichten

Gisteren ochtend wou ik vertrekken naar het werk en het regende dus ik doe de hendel omhoog in interval , de ruitenwisser gaat omhoog en halfweg blijft hij staan . ik zet hem dus in een hogere stand en geeft alleen een klein tikje nog naar boven maar komt niet verder . dus even uitstappen en aan de ruitenwisser trekken kwam hij naar boven , zakte terug en halfweg weer hetzelfde .

 

Iemand enig idee wat dit is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn beide armen die ongeveer halfweg blijven staan

en hoe kan ik dit checken ? ik heb het plastik afscherming er al eens afgehaald maar er zit nog vanalles voor de ruitenwisser motor en armen ? moet er iets verwijderd worden om dit te kunnen bekijken ?

Het is alsof de ruitenwissermotor niet genoeg kracht krijgt of iets doet blokkeren .

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
ok bedankt . toch wel jammer , 2 weken geleden de wagen gekocht vorige week gingen ze nog goed en nu stuk

achja de garage zal zijn werk hebben :D

 

beste forumleden, ik heb precies hetzelfde probleem sinds deze week, ik denk dat het relais is , maar waar vindt ik die in een 3bg uit`98 ?

 

bvd

bunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, vandaag effe naar gebr .Opdam in Zaanshoek geweest en daar hoorde ik dat er regelmatig mensen komen vragen naar een ruitenwissermotor van een passat vanaf 96. is daar nieuw trouwens € 120.00 .

Ik heb prettige ervaringen met gebr.opdam , zijn altijd bereid om mee te denken en vriendelijk, als iets niet ok is of achteraf toch niet past kan je het zo weer terugbrengen en krijg je zonder morren je geld terug

Begon met het relais,nummer 377 mocht er eentje van hun proberen uit een sloper om zo te checken of ie echt stuk was.. nee dus gewoon heel, daarna de hendel aan het stuur uitgeprobeerd en wederom geen resultaat, wisser bleef het maar alleen in de hoogste stand doen toen bleef er maar 1 ding over ... de ruitenwissermotor.

 

die heb ik bij hun gekocht 2e hands uit de stelling voor € 60:00 vandaag 2 uurtjes aan het sleutelen geweest en voila ! ik heb weer alle standen en interval doet het weer top ! wel effe goed afstellen en alles is ok.

 

voor een ieder die dit krijgt, laat je niks wijs maken bij de vw dealer, die gaf aan de het waarschijnlijk het relais was maar wist het niet zeker.. als je een nieuw relais koopt ben je € 51.00 lichter en als ie toch niet stuk was kan je hem niet terug brengen..

 

Nee , ben blij dat ik op mijn eigen gevoel ben af gegaan.... veel goedkoper in dit geval en beter .

Monteren is een !@$^% klus maar biedt resultaat.

 

grtz

Bunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden