Ga naar inhoud
  • 0

Hellup! mijn remmen geblokeerd!!(Part: it goes on!)


passatvw

Vraag

Hallo,

 

Vanmorgen reed ik weg met mijn wagen alles goed (wel gevloek met allemaal ijs op de voorruit)

kom ik aan de einde van mijn straat wil ik remmen, kan ik mijn pedaal helemaal niet intrappen, dus geremd met de handrem, probeer ik weer teremmen doet ie het wel, ik dacht das beter.

Maar na een km of 2 wil ik weer remmen, weer hetzelfde! maar geleerd van de vorige remactie weer de handrem gebruikt en ja door kan weer de pedaal in trappen.

Mijn vraag is hoe kan dat nu en hoe kan ik dit voorkomen de volgende keer?

Heeft 1 van jullie dit ook eens meegemaakt?Hallo,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben vandaag weer naar de stealer geweest, want dit euvel kwam weer op en ben gelijk daar naar toe geweest, en heb gezegt dat ik niet 185 euro neer tel en vervolgens het euvel weer op duikt.

Nu hebben ze het gevonden:

de retourleiding was poreus en bij vochtig met vorst dan schijnt het dan niet tewerken ja 1 malig, daarna moet het weer terug lopen en daarna werkt ie weer,


  • -remwerking gecontroleerd, remmenbank.
    -rembekrachtingingsslang vervangen.
    -rembekrachtingingsslang
    --------------------------------------------
    grand total: € 102,39

maar die 183 eurie krijg ook niet terug, krijg te horen dat het ook gedaan moest worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit verhaal heeft weer een staatje erbij gekregen:

Ik rijd gisteren van mijn werk gaat er 1 voor mij langs met een noodgang en snijd me af, ik in de huu ijzers, werken wel heel goed mag ik zeggen, maar een beetje te goed, ik wil weer verder rijden kom ik verd*me niet van mijn plek af! men rempedaal nog steeds in de remstand(plat op de bodem) en ging mooi niet terug!

Heb die stealer gebeld, met de vraag hoe nu verder, krijg ik doodleuk te horen dat ik maar de ANWB moet bellen en dat die mij niet verder kunnen helpen.

Ok ik de ANWB gebeld, die man had het nog nooit meegemaakt, en belde zijn helpdesk en de VW, die wisten het ook niet, komt ie met een briliant idee, we laten de druk van de remaflopen bij 1 van de wielen, en ja hoor, pedaal is weer in de oorspronkelijke staat en hij doet het weer! hij heeft me een stuk gevolgd en moest natuurlijk meerdere keren remmen alles klaar!

Dus ben ik maar naar de garage gegaan en heb het probleem voorgelegd het enigste wat ik te horen heb gekregen "Jah wij weten het ook niet meer hoor, kom aan het eind van de week maar terug, misschien hebben we het wel gevonden" :shock: heb ook de voorgaande reparaties die hun hebben uitgevoerd voorgelegd en dat ze nu met een oplossing moeten komen!!

Anders gooi ik hem op marktplaats "voor een elkaida aangeboden: Passat variant, soms werken de remmen niet" (sorry kon het even niet laten)

 

wie nog sugesties heeft, discussie is bij deze geopend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jah.......dat is die al, maar zorg jij voor een bootje? Maar dat is best wel een idee ja Pon bellen...maar geef nou toe, dit slaat toch nergens op, ik ben niet naar de Nurbergring/nordsleife geweest ik doe er ook geen rallys mee. Dit mag toch niet gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfs al zou je ermee op de Nürburgring rondjes geboendert hebben en tussentijds ook nog uitstapjes naar het onverharde hebben gemaakt zou dit niet mogen gebeuren.

 

Een dealer die alles vervangt, zegt dat het weer 100% werkt en je vervolgens in de stront laat zakken als het wéér fout blijkt te gaan moet nodig een tik op de vingers krijgen. Als hij het niet wil oplossen kun je ook hierover je beklag doen bij PON, mits het natuurlijk een erkende VAG-dealer is. Als consument heb je ontzettend veel rechten en mogelijkheden om je gelijk te krijgen.

 

Ik wens je in elk geval heel erg veel succes en hoop voor je dat jhet zo snel mogelijk opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag gebeld naar de dealer, en die konden nog niets zeggen, maar morgen weten ze meer volgens mij hebben ze het niet gevonden waar het aan zou liggen, en dan verschuiven ze het probleem per dag.

Is toch wel raar dat een wegenwacht de druk ervan aflaat dat alles het weer doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft een remsysteem niet zoiets als een ontluchting? Het kan maar zo dat ik weer iets zeg wat kant nog wal raakt maar als je de klok regelmatig hoort luiden en zo af en toe per toeval weet waar de klepel hangt wil je weleens wat ideeën spuien zonder onderbouwing of enig verstand van zaken.

 

Enfin, waar het om ging waren jouw remmen en niet mijn ideeën. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik heb hem weer terug, en een rekening van €146,64. En ze weten nog steeds niet wat het moest zijn.

 

  • - Zelfdiagnose: storinggeheugen afvragen met VAG 1551 vas 5051 € 16,38
    - Wiel uit-en ingebouwd € 56,28
    - Remsysteem ontlucht, combinatie werkzaamheden € 35,18
    - 4720..../4726....visuele inspectie remleidingen.remslangen, geen afwijking! € 13,40
    - 4739..../4741....gangbaarheid remzadels voor/achter controleren, Goed! € 13,40
    - remvloeistof € 12,00
    totaal: €146,64

dit stond ook nog onderaanmijn bon:

Opmerking/reparatie advies:

 

 

Klacht hebben we ten tijde van het diagnose stelden niet kunnen waarnemen, zelfs niet nadat de technische specialist deze voor langere proefrit heeft meegenomen. Klacht onder controle houden en bij herhaling, auto met klacht aanbieden bij de werkplaats.

 

krijg ook nog te horen "als het weer gebeurt, laat de wagen oppakken en naar ons toe brengen, dan kunnen we zien wat er gebeurt is"

 

zucht..... :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou niet lullig doen he?[schild=18 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Dago 'r us[/schild] nee dat is alleen maar:


  • Wielkapje los maken;
    luchthamerpakken;
    boutjes los maken;
    wiel er af;
    kijken en vervolgens zeer interesant doen;
    wiel er weer op;
    luchthamer pakken (pfieuw best wel een werkje)
    boutjes er weer in zetten en wielkapje er weer op doen.

 

nou dat kost dan € 56,28 en dan ben ik nog blij dat ze niet alle 4 de wielen los hebben gemaakt want dan was ik € 225,12 kwijt geweest, ben ik toch mooi gematst :mrgreen:

Nee alle gekheid op een stokkie, Volkswagen dealers, word door mij niet voor niets 'stealers' genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het vervelende is dat elke handeling een code heeft en er een bepaald tarief voor staat. Elders is het al niet beter hoor. Vervanging van twee rubbers van de stabilatorstang van een V40 kost ook 150 euro. Uurtje werk. Twintig euro materiaalkosten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat is ook wel heel vervelend, maar voor het afhalen van een wiel kan je toch niet zo'n prijs aanhangen.

Ik kan ook niet tegen mijn klanten zeggen"ja ik moest voor u even bellen naar een andere afdeling" ketjing 10,99 euro!

Moet natuurlijk in verhouding staan, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden