davev6passat Geplaatst 10 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2008 Hoi, Wie kan mij vertellen welke olie er nu in een passat V6 3B uit 2000 moet? Ik hoor allemaal verschillende verhalen. Ik heb in ieder geval PR nummer QG2. En ik heb in een topic gelezen dat er dan 5W40 in moet. Echter heeft de vorige eigenaar er nu longlife II 0W30 (VW506.01) in zitten doen! Wat is verstandig nu om te doen. En wat voor merk/type olie zal ik nemen? En heeft er iemand een goed aanschafadres? bvd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 10 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2008 Mijn VW-dealer gooit er bij mij volgens mij Castrol TXT 10W30 in. Longlife kan alleen als je auto daar geschikt voor is en QG2 betekent dat dat niet het geval is. Mijn motorcode is APR en die staat nu op zo'n 175.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 davev6passat Geplaatst 11 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Dat dacht ik zelf ook. Ik heb dezelde motorcode. Maar als ik op internet bij diverse oliemerken mijn wagen invul, dan kom ik op diverse soorten olie uit. 0W30 5W30 0W40 5W40 Ik dacht al zoiets te lezen over longlife. Maar als het goed is zit dat er nu in dus. Kan ik nu beter alles verversen? Het probleem is dat er nu juist een beetje olie bij moet. En ik het dus zonde vind om een fles longlife te kopen, terwijl ik het volgende week ofzo alles ga verversen. iemand tips? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 ik smeer alle v6 en die hier op onderhoud komen met 5w 40 loopt prima . als je nog dunnere olie gaat gebruiken dan verbruikt de motor te veel olie . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 ik smeer alle v6 en die hier op onderhoud komen met 5w 40 loopt prima . als je nog dunnere olie gaat gebruiken dan verbruikt de motor te veel olie . En welk geweldig oliemerk was dat dan ook alweer??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 duckhams Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Uiteraard! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 duckhams Ik zeg: RESPECT! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Dat dacht ik zelf ook. Ik heb dezelde motorcode. Maar als ik op internet bij diverse oliemerken mijn wagen invul, dan kom ik op diverse soorten olie uit.0W30 5W30 0W40 5W40 Ik dacht al zoiets te lezen over longlife. Maar als het goed is zit dat er nu in dus. Kan ik nu beter alles verversen? Het probleem is dat er nu juist een beetje olie bij moet. En ik het dus zonde vind om een fles longlife te kopen, terwijl ik het volgende week ofzo alles ga verversen. iemand tips? Ik weet niet of dat zomaar te mengen is, maar bij twijfel zou ik gewoon alles eraf gooien en nieuwe goede olie erop gooien, inclusief nieuw filter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Mengen nooit doen!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Gemengd - dat moet je alleen in een sauna doen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stef Geplaatst 11 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2008 Mengen nooit doen!!! Of het moet verf zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 davev6passat Geplaatst 14 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2008 Ik heb er nu wat longlife 0w30 bij in gegooid (zat er in) dus voorlopig kan hij er weer mee vooruit. Echter zit ik nu heel erg te twijfelen wat ik zal doen. mede omdat mijn motor aardig wat olie lekt. (elke keer een plasje onder mijn auto) Morgenavond ga ik even goed zoeken waar het nu vandaan komt. ik heb op het forum al een en ander gevonden wat de oorzaak zou kunnen zijn. Kleppendeksel pakking bijv. Dit zou komen door een verstopte carterontluchter. Nou heb ik wel twee rechter handjes, maar echt een goede technische kennis ontbreekt het bij mij. Hoe moet ik dit aanpakken bij een V6 (carterontluchting schoonmaken) of is dit niet zelf te doen? Ik hoor het graag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 14 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2008 Mijn auto gaat altijd naar de dealer voor reparaties, dus technisch kan ik je helaas niet verder helpen. Maar als het je klepdeksels zijn, neem dan eens contact op met kaal.nl van dit forum, hij heeft dit ook zelf vervangen. Mocht je het toch willen laten doen, dan zijn er wel een paar goede adresjes te vinden, bijvoorbeeld Guyke. Het is een stukkie rijden, maar dan heb je ook wat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 14 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2008 Dat de pakking lekt heeft een oorzaak, vaak is het de carterontluchting icm verkeerde olie (longlife enz) / sludge (olieklonters). D'r zijn op dit forum al een paar topics hierover voor de V6 benzine. Ik heb zelf geen V6 maar met 2 rechterhanden zijn de pakkingen en de carterontluchting wel te vervangen. En duckhams is idd goed spul. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dimitri-Turbo Geplaatst 15 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2008 Bij mij zit er Longlife olie in... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 davev6passat Geplaatst 23 april, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2008 Gisteren samen met een monteur weer bezig geweest, en het front van de wagen compleet gedemonteerd. Dit omdat we eerst dachten dat de nokkenaskeering misschien het euvel zou zijn. Echter na veel kijken en zoeken lijkt dit toch niet zo. We denken toch eerder het kleppendeksel inderdaad. Nou gaan we de pakking volgende week vervangen. Echter zit ik dan nog met de carterontluchting. Waar zit deze? En hoe pak ik dat aan om het te verangen/reinigen? Misschien iemand foto's of onderdeelnummers desnoods? Ik heb Etka en Elsawin maar kom er niet echt uit. Ga er op aanraden van diverse dealers ook meteen 5w40 in gooien ipv longlife 0w30. Deze is wat dikker en geeft minder lekkage. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 23 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 23 april, 2008 Pagina 3 staan tekeningen http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=11315 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
davev6passat
Hoi,
Wie kan mij vertellen welke olie er nu in een passat V6 3B uit 2000 moet?
Ik hoor allemaal verschillende verhalen. Ik heb in ieder geval PR nummer QG2. En ik heb in een topic gelezen dat er dan 5W40 in moet.
Echter heeft de vorige eigenaar er nu longlife II 0W30 (VW506.01) in zitten doen!
Wat is verstandig nu om te doen. En wat voor merk/type olie zal ik nemen? En heeft er iemand een goed aanschafadres?
bvd
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten