Ga naar inhoud
  • 0

JVC radio met alleen geluid rechts (niet bij afspelen CD!?)


mvdput

Vraag

Ik heb een gebruikte JVC radio ingebouwd in m'n passat, en nu geeft deze alleen geluid op de speakers rechts-voor en rechts-achter.

M'n oude pioneer radio gaf wel geluid op alle speakers. Ik heb er bij de JVC tevens een andere ISO kabel tussen moeten pluggen.

 

Ik ben zelf bang dat helaas de speakeruitgangen van de radio defect zijn, maar is het dan niet onlogisch dat rechtsvoor en rechtsachter het wel doen? :?:

 

Update: als ik radio luister, heb ik alleen rechts voor en rechts achter geluid uit de speakers, als ik een CD erin stop, heb ik wel op alle speakers geluid........

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het zo te zien niet goed gehad. :embarassed: Zo als ik het nu op de foto zie zit linksachter de eindversterker.

Component wat rechtop staat met het witte geleidingsspul. Deze zit als het goed is op een soort aluminium koelblok gemonteerd.

Ik weet niet of dit tegenwoordig nog door te meten valt.

Misschien eens het typenummer in google intypen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je in eerste instantie al gewoon gekeken om er eens stroom op te zetten en met een losse speaker eens de uitgangen te checken om uit te sluiten of het wel zeker aan de uitgangen ligt en niet aan een verkeerde ISO connector aansluiting oid.

 

Eindversterker lijkt op een TDA achtig versterker IC-tje. Vaak china dingen die je niet terug vind. Maar lijkt me sterk dat die kapot is omdat die IC's vaak enige beveiliging hebben. Lossen FET's hebben sneller de neiging om bij kortsluiting de geest te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het wordt nog gekker. Mijn vriendin heeft zo goed als dezelfde radio in haar VW Golf zitten, iets ander type nummer, maar wel dezelfde Radio <-> ISO kabel.

 

Heb net even radio's gewisseld en in haar auto met mijn radio ook alleen geluid rechts voor en rechts achter. Voor de zekerheid maar even een cd-tje erin gestopt want dat had ik in mijn eigen auto niet gedaan. Blijkt dat ik als ik een CD afspeel wel op alle boxen geluid heb..... :?:

 

Als iemand dat kan verklaren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

had al gekeken naar de balans toen ik 'm voor het eerst in m'n eigen auto had ingebouwd en die stond netjes in het midden op de default instellingen, zoals je mag verwachten nadat de stroom eraf is geweest. Dus helaas, was het maar zo makkelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden