Ga naar inhoud
  • 0

dikke pijp zonder tussendemper gemonteerd


inkyblue

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast TheoStek

Onwijs gaaf gaat ook je brandstof verbruik omhoog :!::wink:

 

Dan snap ik niet hoe of wie je dat heeft wijs gemaakt dat je hierdoor 20 PK extra gaat krijgen.

Heb je enig idee wat daarvoor gedaan moet worden?

Jouw auto heeft 130 Pk is overeenkomstig met 96,97kW..

 

Watt(W) is de eenheid van de grootheid vermogen. Het staat voor joule(energieeenheid)/seconde(tijdseenheid). Een kW is dus 1000 joule/seconde. Bij een auto wordt meestal het maximale vermogen opgegeven.

 

In feite zegt het dus hoeveel kinetische energie je per seconde aan de auto kunt meegeven.

Vermogen is de hoeveelheid werk die een kracht in een bepaalde tijd verricht en wordt uitgedrukt in W (Watt of kW kilowatt - 1 kW is 1,36 pk). Een motor die de krukas met een bepaalde kracht ronddraait levert ook een bepaald vermogen. Bij meer toeren levert de motor - bij dezelfde kracht - dus meer vermogen tot het maximale vermogen.

 

Dan is er nog het koppel, overbrenging, gewicht, luchtweerstand e.d

 

Het gaat uiteindelijk om de kracht die aan de wielen wordt afgegeven bij een bepaalde snelheid. Die kracht moet hoger zijn om de massa (treingewicht) te kunnen versnellen. Versnelling = draaimoment aan de wielen / massa.

 

borrelpraatjes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

Dat heb ik gedaan zwaan gelezen.

 

Ik heb mijn omschrijving gebaseerd op Geen 20 pk extra ofzo? wordt dat gesuggereerd of beweert dat weet ik dus niet, het staat vermeld..

 

In beide gevallen is mijn plaatsing korrekt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan best technische blabla zijn, maar vind het dan wel weer interessant om te lezen.

_________________

Passat sedan TDI 144PK || chipped by JD engineering || I'm a precision instrument of speed and aerodynamics....

 

:thumb::thumb::thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komop jongens.. Mensen met gedegen kennis van auto's moeten we blij mee zijn. 80% van de mensen hier loopt te zeuren over de dealer, dus dan hebben we de kennis van mensen zoals Theo hard nodig om iets "zelf" uit te zoeken ;)

 

Toch? :thumb:

 

@ inky : Kan je een filmpje maken van je sound?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Komop jongens.. Mensen met gedegen kennis van auto's moeten we blij mee zijn. 80% van de mensen hier loopt te zeuren over de dealer, dus dan hebben we de kennis van mensen zoals Theo hard nodig om iets "zelf" uit te zoeken ;)

 

Toch? :thumb:

 

@ inky : Kan je een filmpje maken van je sound?

 

Kennis is macht! :wink:

 

Waarom veel geld betalen als je gratis gebruik kan maken van de kennis van anderen?

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek
tjeetje, wat een technisch blabla om niks! :roll:

 

En ik denk nog steeds een (goede)tegendruk/doorstoming van een uitlaat wel degelijk

vermogenswinst op de as teweeg brengt !

Zal geen 20 pk zijn ,maar toch een paar.

 

Das mijn mening! :wink:

 

Zou er dieper op in kunnen gaan maar wordt het weer technisch blabla om niks! Dus hou ik het zeer kort, de tegendruk is verminderd! reden1: demper is komen te vervallen, reden 2: er is een grotere diameter uitlaat gemonteerd die minder weerstand heeft, reden3: er is een RVS pijp gemonteerd!

Er zijn zelfs verliezen en een paar pk meer? vergeet het maar.

Het enige voordeel wat er wordt behaald sneller accelereren..

Het vermogen is in formule: vermogen = toerental * draaimoment * 6.28 / 60

In ieder geval, een motor heeft niet op elk toerental een even goede verbranding en levert daardoor niet op elk toerental hetzelfde draaimoment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En in somige gevallen is de daadwerkelijke winst niet de motivatie !

Zoals Inkyblue al zei, het geluid is top !

Misschien was dat wel zijn motivatie om het circus te monteren.

We hebben ook al ettelijke discussies gehad op open luchtfilters.

Ik weet echt wel dat mijn Green-cotton me geen winst opleverd, het kan me zelfs prestatie vermindering opleveren (volgens de mensen die er echt verstand van hebben, DM bij voorbeeld)

Het zal me werkelijk "worst" wezen.

Als ik op het gas ga en die heerlijke roffel van de V5 hoor is er niets wat me minder interesseerd. Het geluid is top !

Dus dat met die uitlaat komt ook wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek
simons uitlaat ?

 

heeft wel zin bij aanpassen turbo, IC en chip op maat, dan 200 pk +

 

dan is standaard uitlaat wel een beperkende factor

 

gr Jee

 

Er ontgaat me iets of ik intrepeteer het verkeerd?

 

Terugkomend op meer pk's ben ik het volledig met je ééns dat bij het aanpassen van de turbo, ic, en chip er meer pk's ontstaan.

Maar gezien de vermelding 200 pk+ kan ik deze niet thuis brengen.

 

Mocht de turbo, ic, en chip geconfigureerd en goed uitgevoerd worden is dit een opbrengst van 20% meer.

Er van uitgaande dat er 130 pk standaard is, is dit 100 % maar door de aanpassing/tuning ontstaat 20% meer.

 

130:100= 1,3 × 20 = 26 pk - dezelfde berekening maar dan aan de nieuwe pk's

156 - 130 = 26 : 130 × 100 = 20%

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek

@DenV5Passat klopt met het geen je vermeld,

 

Mijn antwoord doet ook geen enkele duit in het zakje, was gemotiveered beantwoord op 20 pk meer of zo.

Als inkeybleu daar tevreden mee is, wie ben ik om dat dan tegen te spreken.

 

Ik heb er ook geen verstand van daarom ik ook mijn voormalig beroep en hobby 12 jaar geleden aan de wilgen heb gehangen.

Had geen zin meer om telkens op cursus/opleiding te moeten gaan, wat in mijn kop zit, heb ik niet in mijn achterste zitten.

 

Ik zal in het vervolg op mijn uitspraak letten en niet al te technisch in detail gaan treden en zal de dealer uitkomst brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden