Ga naar inhoud
  • 0

Olie en bougies


renetje6

Vraag

Mijn auto heeft een aantal weken geleden een kleine beurt gehad, waarbij o.a de olie en de bougies zijn ververst.

 

 

Nu zijn er op dit forum nogal wat meningsverschillen over het soort olie wat er in het motorblok hoort. Ik heb een Passat Variant 1.8 Turbo 20V uit 1998. (Model 99 - 3B)

 

1. Wat voor olie moet er in? Longlife? (waarom juist deze?)

2. Wat voor bougies moeten erin.

 

Wat ik vooral belangrijk vind is wat VW voorschrijft, nee ik heb geen boekjes meer bij deze auto, anders had ik het even opgezocht.

 

De reden van deze vraag is omdat ik vermoed dat ik zeer goedkope olie en bougies heb gekregen die niet bij de specificaties passen van mijn Passat. Voorbeeld; Bougies waren 6euro per stuk. Ik wil door goedkope materialen geen problemen krijgen met de auto.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wil je zekerheid hebben over dat longlife verhaal, ga dan even bij de dealer langs. Deze kan o.b.v. chassisnummer met 100% zekerheid zeggen of hij LongLife-geschikt is. Waar het verschil precies in zit weet ik niet, maar het is wel belangrijk om te weten.

Wat ik ook weet is dat dit bij een 1.8T nog gevoeliger ligt, omdat die een relatief klein carter heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De orginele bougies zijn de NGK PFR6Q, dit zijn longlife bougies, niet te verwarren met de olie en kosten zeker geen 6 euro per stuk.

 

Wat betreft de olie, GEEN longlife maar 502.00 VW spec olie. Dit is altijd volsyntetisch en meestal 0W40 of 5W40.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn auto heeft een aantal weken geleden een kleine beurt gehad, waarbij o.a de olie en de bougies zijn ververst.

 

 

Nu zijn er op dit forum nogal wat meningsverschillen over het soort olie wat er in het motorblok hoort. Ik heb een Passat Variant 1.8 Turbo 20V uit 1998. (Model 99 - 3B)

 

1. Wat voor olie moet er in? Longlife? (waarom juist deze?)

2. Wat voor bougies moeten erin.

 

Wat ik vooral belangrijk vind is wat VW voorschrijft, nee ik heb geen boekjes meer bij deze auto, anders had ik het even opgezocht.

 

De reden van deze vraag is omdat ik vermoed dat ik zeer goedkope olie en bougies heb gekregen die niet bij de specificaties passen van mijn Passat. Voorbeeld; Bougies waren 6euro per stuk. Ik wil door goedkope materialen geen problemen krijgen met de auto.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

 

Voila,zo zie je dat niemand tevreden is.De één is bedrogen als hij veel moet betalen voor al dan niet geplaatste dure onderdelen.(zoals ikzelf)

De ander treft waarschijnlijk een eerlijke garagist.

Garagist die hem slechts de reeéle waarde van het geleverde werk en gebruikte onderdelen aanrekent.....en is ook niet tevreden.

Berwijs dat sommigen nog geloven dat duur ook steeds goed is.

Ik zei eerder......denk niet omdat je 21 Euro per liter voor je olie betaald,er ook olie van 21 Euro de liter is ingegaan.........Waarom denk je dat er overal op de garage deuren staat, "TOEGANG VERBODEN VOOR ONBEVOEGDEN"Voor de veiligheid......zeker,maar van wie?

Moeilijke wereld.....niet?

Greets,Noman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden