Ga naar inhoud
  • 0

update: speakers achter ingebouwd


Jasper

Vraag

Hallo,

 

Even twee dingen in 1 post.

 

Ik had al een tijdje een niet werkende tweeter in linker portier (bestuurder). Dus in eerste instantie paneeltje met tweeter losgemaakt, omhoog getrokken, kabel doorgeknipt net achter de tweeter en uitstekende stukje draad even vastgeplakt zodat die niet het paneel in zou schieten.

 

De tweeter daarna met een boortje losgemaakt van de kunststof houder (3 gaatjes lichtjes uitboren, zie foto). Over het algemeen gaat het tweetertje kapot, dus die maar nagekeken en opnieuw gesoldeerd. Inderdaad, er kwam daarna weer geluid uit :)

 

Nu dus weer opnieuw aan willen sluiten door te solderen en krimpkousje er overheen te doen. Blijkt de connector in de deur losgegaan te zijn :evil:

 

Deurpaneel verwijderd zoals elder beschreven op dit forum TNX :wink:

Zelfs geen enkele dop gesloopt! Paneel weer teruggeplaatst en voila weer goed geluid!

 

Oftewel kort samengevat als tip: even het tweetertje nasolderen voordat je die vervangt :wink:

 

Nu de tweede kwestie, heeft er iemand ervaring met deze set van Canton?

http://www.canton.de/de-produktdetail-car-rs2.160.htm

 

Deze heb ik namelijk nog liggen uit mijn vorige auto, wil deze in de achterdeuren bouwen, wat nog wel wat werk wordt er liggen geen kabels naar achteren.

Iemand bekend met deze speakers?

post-4510-1423822474,6092_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

met de zeldzame tijd die ik heb heeft het wat lang geduurd, maar sinds zaterdag zit alles er nu in. Inclusief bedrading aanleggen van voor naar achter, roosters halen, enz enz.

 

de canton speakers heb ik uiteindelijk toch achterin geplaatst en de originele speakers voorin laten zitten. Op het moment vind ik dat zelf nog geen verkeerde keuze. De set kent heel erg veel laag, veel hoog, maar het midden is enigzins afwezig. Misschien dat dat in de filters zit, hier kan ik nog wat aan instellen, dus dat ga ik nog een keer proberen.

 

Conclusie voor mezelf, er komt meer laag de auto in, als prima aanvulling op de originele set. Voor het hoog zitten de tweaters bovenin de deurpanelen en deze hoor ik ook boven de originele tweeters uit.

 

Op het moment ga ik er even niks meer aan veranderen, het werkt allemaal, verbeteren komt later wel, gewoonweg omdat ik er te weinig tijd voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden