Ome Markie Geplaatst 1 oktober Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober Mijn Passat CC geeft bij het uitlezen de storing P0068 “correlatie gaskleppositie”. Kan dit te maken hebben met de installatie van een K&N open luchtfilter of is er iets anders aan de hand? Elke info is welkom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 oktober Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober als je goed leest staat er meer, er staat MAP/MAF correlatie.. dat wil zeggen dat ie tussen LMM en Mapsensor een afwijking meet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 1 oktober Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober 10 minutes ago, Vdub said: als je goed leest staat er meer, er staat MAP/MAF correlatie.. dat wil zeggen dat ie tussen LMM en Mapsensor een afwijking meet De luchtmassameter krijgt niet dezelfde luchtstroom binnen met het open luchtfilter. Kan ik dat herprogrammeren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 oktober Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober 3 minuten geleden, Ome Markie zei: De luchtmassameter krijgt niet dezelfde luchtstroom binnen met het open luchtfilter. Kan ik dat herprogrammeren? Dat zeg jij, maar ook dat staat er niet, er staat dat de waarde die de LMM meet niet overeenkomt met die van de MAP sensor, tenzij jij de LMM eerst hebt, dan je luchtfilter, dan de buis met de MAP sensor erin maar dat lijkt me een vreemde constructie, in dit geval lekt er gewoon ergens lucht weg tussen deze 2 sensoren OF er zou er ineens 1 stuk moeten zijn of verkeerdom gemonteerd bijv. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ome Markie Geplaatst 1 oktober Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 oktober 1 hour ago, Vdub said: Dat zeg jij, maar ook dat staat er niet, er staat dat de waarde die de LMM meet niet overeenkomt met die van de MAP sensor, tenzij jij de LMM eerst hebt, dan je luchtfilter, dan de buis met de MAP sensor erin maar dat lijkt me een vreemde constructie, in dit geval lekt er gewoon ergens lucht weg tussen deze 2 sensoren OF er zou er ineens 1 stuk moeten zijn of verkeerdom gemonteerd bijv. Kan nog met het gasklephuis te maken hebben ook las ik. Of één van de sensoren kan stuk zijn. Dacht zelf aan luchtmassameter omdat dit bij mijn Volvo S60R het geval was ná plaatsing van een open luchtfilter. Ik ga alles onder kap maar even rustig na. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 oktober Rapporteer Share Geplaatst 2 oktober Natuurlijk kunnen er zaken stuk gaan maar LMM's vervang ik vrijwel nooit.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Ome Markie
Mijn Passat CC geeft bij het uitlezen de storing P0068 “correlatie gaskleppositie”. Kan dit te maken hebben met de installatie van een K&N open luchtfilter of is er iets anders aan de hand? Elke info is welkom.
Link naar reactie
Delen op andere sites
5 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten