wegens het vervangen van de volledige linkerachterrem (remklauw, stelmotor handrem, schijven en blokjes) + uiteraard de schijven en blokken van de rechterachterrem + verversen van de remolie, moet ik uiteraard ook ontluchten. Nu zie ik voorbeelden op het internet met de klassieke wijze (2 mensen, de ene pompt, de andere opent en sluit de ontluchtingsnippel per klauw tot er geen lucht meer inzit) maar ik zie ook mensen de vagcom gebruiken (module 3 ABS Brakes. Basic settings, group 1 en go).
Wat is de meest aangerade manier? En indien via vagcom, moet men dan de gehele voorkant in 1 keer doen, alsook de volledige achterkant? Want de vagcom zegt letterlijk FR+FL bleed, waaruit ik begrijp Front Right en Front Left. Dit staat een beetje haaks op wat me altijd is geleerd via de klassieke wijze, waarbij je moet beginnen met de achterkant (passagier) en zo per klauw moet werken, dus zeker geen 2 remklauwen tegelijk.
Vraag
conso79
Dag allen,
wegens het vervangen van de volledige linkerachterrem (remklauw, stelmotor handrem, schijven en blokjes) + uiteraard de schijven en blokken van de rechterachterrem + verversen van de remolie, moet ik uiteraard ook ontluchten. Nu zie ik voorbeelden op het internet met de klassieke wijze (2 mensen, de ene pompt, de andere opent en sluit de ontluchtingsnippel per klauw tot er geen lucht meer inzit) maar ik zie ook mensen de vagcom gebruiken (module 3 ABS Brakes. Basic settings, group 1 en go).
Wat is de meest aangerade manier? En indien via vagcom, moet men dan de gehele voorkant in 1 keer doen, alsook de volledige achterkant? Want de vagcom zegt letterlijk FR+FL bleed, waaruit ik begrijp Front Right en Front Left. Dit staat een beetje haaks op wat me altijd is geleerd via de klassieke wijze, waarbij je moet beginnen met de achterkant (passagier) en zo per klauw moet werken, dus zeker geen 2 remklauwen tegelijk.
Hartelijk dank voor jullie input.
aangepast door conso79Link naar reactie
Delen op andere sites
2 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten