Ga naar inhoud
  • 0

Ontluchten remsysteem passat 3c, wat is de beste manier?


conso79

Vraag

Dag allen,

wegens het vervangen van de volledige linkerachterrem (remklauw, stelmotor handrem, schijven en blokjes) + uiteraard de schijven en blokken van de rechterachterrem + verversen van de remolie, moet ik uiteraard ook ontluchten. Nu zie ik voorbeelden op het internet met de klassieke wijze (2 mensen, de ene pompt, de andere opent en sluit de ontluchtingsnippel per klauw tot er geen lucht meer inzit) maar ik zie ook mensen de vagcom gebruiken (module 3 ABS Brakes. Basic settings, group 1 en go).

Wat is de meest aangerade manier? En indien via vagcom, moet men dan de gehele voorkant in 1 keer doen, alsook de volledige achterkant? Want de vagcom zegt letterlijk FR+FL bleed, waaruit ik begrijp Front Right en Front Left. Dit staat een beetje haaks op wat me altijd is geleerd via de klassieke wijze, waarbij je moet beginnen met de achterkant (passagier) en zo per klauw moet werken, dus zeker geen 2 remklauwen tegelijk.

Hartelijk dank voor jullie input.

aangepast door conso79
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank Diver, ik ga het proberen op de oude manier en ik top het reservoir steeds bij. Ik hou je op de hoogte hoe het is gelopen want het is heel lang geleden dat ik het nog heb gedaan.

Ik doe het steeds gewoon met een simpel flesje met nopje aan het ontluchtingsnippeltje en iemand die de rem induwd. Nippel los, rem induwen, nippel vast, rempedaal los...herhalen tot er geen luchtbelletjes meer zichtbaar zijn. En dit beginnend achter aan de passagierskant, achter bestuurderskant, voor passagierskant en tot slot voor bestuurderskant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden