Ga naar inhoud
  • 0

Stuur staat een tikje scheef


jadijkstra2000

Vraag

Hallo allemaal, een collega van mij heeft een Passat uit 2012 en daarvan staat het stuur een tandje scheef. Hij is bij een garage geweest en zeiden dat stuur eraf een probleem is met de airbag en dat de suggestie is om het stuur recht te zetten en dan alle wielen te corrigeren... klinkt mij niet plausibel, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie advies is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als eerste zou ik de uitlijning eens controleren. Indien dan het stuur nog scheef staat dan kan het stuur zelf bijgepast worden. Airbag eraf center dop losmaken en stuur een tandje verzetten. Dan terug samenbouwen en een testrit maken en kijken of 1 tandje voldoende is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, wulfke said:

Als eerste zou ik de uitlijning eens controleren. Indien dan het stuur nog scheef staat dan kan het stuur zelf bijgepast worden. Airbag eraf center dop losmaken en stuur een tandje verzetten. Dan terug samenbouwen en een testrit maken en kijken of 1 tandje voldoende is. 

Hmmm dus niet een raar idee om eerst uit te lijmen? Aangezien de wagen wel netjes rechtuit gaat..:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, jadijkstra2000 zei:

Hmmm dus niet een raar idee om eerst uit te lijmen? Aangezien de wagen wel netjes rechtuit gaat..:)

Ik zou in de rechtuitstand van het stuur de wielen recht regelen dmv de stuurkogels/stuurstangen bij te stellen. Op het stuur en stuuras, waar het stuur op schuift, is er normaal een dikke streep gegraveerd. Als je deze met elkaar laat matchen zou dit de rechtuitstand moeten zijn. Neemt niet weg dat je hiervan kan afwijken moest het nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden