Ga naar inhoud
  • 0

Turbo (1.8t)


Mikey!

Vraag

Ik heb heb een passat 3b 1.8t ( 98 ),

maar mijn turbo heeft het vergeven.

Weet iemand misschien hoe ik goedkoper aan een turbo kan komen,

want 700 euro voor een nieuwe vind ik aardig aan de prijs.

Ik heb al op marktplaats gekeken daar staan er een hoop op voor een golf 1.8t maar voor de passat kan ik er geen vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Koop zo'n ding nooit particulier, veel te kwetsbaar!

Verder kan ik je helaas niet helpen

 

Helemaal mee eens,

Wij hebben pas de Turbo van de GTI ook laten vervangen.

Kost inderdaad serieus centen, maar wel een nieuwe geplaatst.

Wat wel een optie is om op zoek te gaan naar een KKK K03"S" in plaats van de standaard KKK K03.

Deze bouwt, dacht ik, meer druk op dan de standaard turbo en heb je direct een beetje peekaa winst.

Maar dit kan je misschien beter even aan "DM" vragen.

Die is meer thuis in deze "handel".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ben ik al...

 

Welkom op het forum trouwens, je kunt je voorstellen in: ik ben en ik rij

 

Wat betreft de turbo, die van golfjes IV ed (dwarsgeplaatst) passen niet, dus ook de K03S niet, die laatste is er niet voor onze 1.8T motor.

 

Weet je zeker dat de turbo eraan is en hoe weet je dat dan?

 

Als de turbo toch stuk is dan zou ik (persoonlijk) op ebay.de gaan kijken, daar staan er altijd wel een paar voor 100-150 euro. Je hebt dan de laatste revisie (BorgWarner nummer eindigt op J) nodig.

 

Wel zorgen dat je een betrouwbaar iemand eruit pikt, d'r wordt ook wel troep verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb m eerst laten uitlezen toen zeiden ze dat de turbodrukventiel open stond, die heb ik vervangen en nog steed deed hij het niet!

 

Toen heb ik m toch maar weg gebracht om hem verder te laten onderzoeken,

en die kerel vertelde mij dat de turbo zelf stuk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er loopt een slangetje van het drukventiel naar een tweewegklep (die zit op de inlaatbuis met 1 pootje). Die klep is de N75, als je dat slangetje afknijpt blijft het drukventiel (wastegate actuator) gesloten en kun je testen of de turbo echt stuk is. Op deze manier kan het motormanagement (ECU) niet meer ingrijpen op de hoogte van de turbodruk en hebben de uitlaatgassen vrijspel (worden niet meer via de wastegate afgevoerd) en kan dus de turbodruk tot maximaal lopen, afhankelijk van de de hoeveelheid uitlaatgassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden