Ga naar inhoud
  • 0

Discover Media ervaring


danvis1969

Vraag

Hoi, sinds januari j.l. heb ik een nieuwe Passat sedan met hierin een discover media. Op zicht een prima systeem waar ik wel tevreden mee ben, echter heb ik toch een aantal dingen waarvan ik denk dat die wel beter/makkelijker zouden moeten kunnen werken. Misschien dat ik niet alle opties goed gebruikt, ik ben niet zo'n onderzoeker. Als er iemand is die oplossingen weet voor onderstaande probleempjes, zou ik daar heel blij van worden :-).

1. Ik vind het jammer dat ik zelf geen poi's kan toevoegen, zoals bijvoorbeeld de Mc Donalds of BP tankstations

2. De file informatie is niet helemaal betrouwbaar (zal wel aan TMC liggen), ook krijg ik geen voorgestelde nieuwe route's als er file staat, welke ik dan wel of niet kan volgen. Kan het systeem ook vertragingen op N-wegen laten zien?

3. De "application" op de SD card is zo van rond 2014, is hier een update van te downloaden? De map version is 26.01.2019 en up to date.

4. Gisteren kreeg ik de melding "Routeberekening mislukt. Fout: toegang tot navigatiegegevens->ik kon alleen op OK drukken, helaas lukte het niet om de route naar het betreffende adres in te geven, steeds dezelfde melding

5. Bij B-keuze radiostations herhaalt een gedeelte (10 seconden of zoiets) zich van de uitzending, waar je dan 3x wel klaar mee bent en dan een andere radiostation opzet, dit gebeurt zowel bij DAB als FM

6. Is er ergens iets van een "nieuwsbericht" welke ik kan volgen met tips en trucs?

Ben benieuwd naar jullie reactie en/of ervaringen met het Discover Media systeem.

Grt Danny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Danny. Weet je zeker dat het een Discover Media is ? Ik heb begrepen dat er in een Passat altijd een Discover Pro wordt geleverd ? Een foto wil vaak duidelijkheid geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0




1. Ik vind het jammer dat ik zelf geen poi's kan toevoegen, zoals bijvoorbeeld de Mc Donalds of BP tankstations
2. De file informatie is niet helemaal betrouwbaar (zal wel aan TMC liggen), ook krijg ik geen voorgestelde nieuwe route's als er file staat, welke ik dan wel of niet kan volgen. Kan het systeem ook vertragingen op N-wegen laten zien?
3. De "application" op de SD card is zo van rond 2014, is hier een update van te downloaden? De map version is 26.01.2019 en up to date.
4. Gisteren kreeg ik de melding "Routeberekening mislukt. Fout: toegang tot navigatiegegevens->ik kon alleen op OK drukken, helaas lukte het niet om de route naar het betreffende adres in te geven, steeds dezelfde melding
5. Bij B-keuze radiostations herhaalt een gedeelte (10 seconden of zoiets) zich van de uitzending, waar je dan 3x wel klaar mee bent en dan een andere radiostation opzet, dit gebeurt zowel bij DAB als FM
6. Is er ergens iets van een "nieuwsbericht" welke ik kan volgen met tips en trucs?
Ben benieuwd naar jullie reactie en/of ervaringen met het Discover Media systeem.
Grt Danny.


1.
Via Car-Net kun je bijzondere rijsdoelen imprteren. Hier zijn op het web genoeg lijstjes voor te vinden. Bijvoorbeeld ook flitspalen enz.

2.
Ik maak zelf gebruik van een internetverbinding met mijn DM. Dan heb je veel actuelere verkeersinfo dan met TMC. Bij mij weten ook voor N wegen. Krijg zelf regelmatig een alternatieve route voorgesteld. Indien bij een vertraging niet mogelijk krijg je hier ook melding van.

3.
Weet zo niet uuit het hoofd.
Welke versie DM heb je? Wat is het bouwjaar van je auto?

4.
Werkt het nu wel goed?
Eventueel je sd kaart formatteren en de kaarten er opnieuw op zetten.

5.
Weet niet precies wat je boedoeld. Maar ik heb iig nooit dat er iets herhaald wordt. Tenzij ik naar een herhaling luister

6.
Google
Youtube

Hoop dat je hier wat aan heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties ?, hierbij weer mijn reactie:

1. Ik heb Car-net op mijn Samsung geinstalleerd, maar kan geen verbinding maken met de DM, dan krijg ik een foutmelding. Hoe kan je via de app flitspalen o.i.d. importeren. In de app zie ik die mogelijkheid niet, of moet ik dan eerst met de DM verbonden zijn?

2. Eerst moet ik dan verbinding hebben met de DM lijkt mij?

3.Bouwjaar is 2018, afleverdatum januari 2019

4. Geen foutmelding meer gehad

5. Haha, dat is het niet.

6. Op youtube ga ik zeker eens kijken, wat ik eigenlijk bedoel is dat je iedere week/maand tips krijg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je howft je telefoon niet te verbinden met je auto.
Maar je account moet gekoppeld worden aan je auto. Dat kan vanuit de app maar ook gewoon via de webportaal op een computer.
Importeren van poi's doe ik meestal via een computer en de webportal. Gaat makkelijker.
Maar er zijn ook wel updates te vinden van flitspalen enz. Deze kun je via usb of sdkaartje imorteren/installeren op je DM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Stief, mijn account is gekoppeld, ik denk dat ik alleen nog de WLAN moet activeren/maken en dat lukt nog niet. Moet ik dan mijn telefoon als hotspot instellen? En moet ik daarna altijd mijn telefoon als hotspot aan laten staan of gaat de verbinding dan via bluetooth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afhankelijk van de uitvoering heeft je auto voor Carnet idd een losse intwrnetverbinding nodig.
Hotspot op je telefoon is idd gewoon mogelijk daarvoor.
Wifi kun je instellen via het instellingen/ setup scherm van je DM.

Wat lukt er nu niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou het kunnen komen omdat ik een Android telefoon heb? Ik heb ook geprobeerd om via het usb kabeltje verbinding te maken, zodat ik de gegevens van mijn telefoon op de DM zichtbaar krijg, maar dat lukt ook niet.

Na zoeken op internet lijkt het erop dat de app "Android auto tm" niet in Nederland beschikbaar is, waardoor verbinding via usb niet mogelijk is. Waarom zit het er dan op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden