Ga naar inhoud
  • 0

Benzinelekkage 1.8T


Dhvangel

Vraag

Ik heb een vreemd (...) probleem: als mijn Passat enkele dagen stil heeft gestaan en ik start 'm, dan lekt hij behoorlijk wat benzine wat vanaf de afdekplaat van het benzinefilter naar beneden stroomt. Tank vol of half leeg maakt niet uit. Filter, wat een half jaar geleden is vernieuwd, zit echter goed bevestigd, daar komt het niet vandaan. Als ik dan een stukje ga rijden dan 'verdwijnt' de lekkage. Gebruik ik de Passat dagelijks dan is er geen probleem. Motor loopt mooi rond, pakt goed op en stottert/hapert niet. Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Persoonlijk zou ik eens beginnen bij de brandsstofpomp. Als ik je tekst goed begrijp lekt hij benzine zodra je de auto start. Zijn de slangklemmen op de pomp zelf nog in orde? (Retourslang)

 

Bij mijn vorige auto zat de kunststof ring waarmee de pomp wordt vast gezet op de tank scheef erop. Gevolg: benzine dampen in de auto (vooral na het tanken) en soms liep er benzine langs de tank omlaag. Lijkt me niet hetzelfde verhaal maar wellicht toch een idee om ook dit even uit te sluiten.

 

Geen idee of het actief koolfilter/brandstoftank-ontluchting eventueel een rol speelt in dit verhaal.

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden