Ga naar inhoud
  • 0

extra ambiente verlichting passat b8


Marleyke93

Vraag

op mijn passat B8 heb ik het ambiente pack genomen. deze heeft enkel maar wit licht in de deuren en niet zoals het PLUS pakket die het ook in het dashboard heeft en extra kleuren.

 

Via vagcom zou het mogelijk zijn om 10 extra kleuren te zetten althans in het PLUS pakket. Nu heb ik verstaan en gelezen dat dit ook gaat op het gewone ambiente pakket in de passat en dat de kleuren dan in de discover PRO en de tacho aangepast worden. Nu is dat blauw standaard, maar zou graag groen hebben. 

 

Enkel versta ik totaal niet hoe ik hem moet omzetten via vagcom. 

Ik lees iets over codes van de keuren die je in de adaptation moet zetten en dergelijke. 

iemand die dit al gedaan heeft en kan uitleggen? 

 

 

http://forums.ross-tech.com/showthread.php?12499-VCDS-HELP-(Ambient-Lighting-Color-Selection)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewone omzetten naar meerkleuren (plus) kan niet zonder hardware te vervangen. Je hebt nu witte leds en die modules moeten door RGB modules vervangen worden en je moet vanaf de BMC een lin-bus draad naar elke RGB module trekken, dus ook naar alle 4 de deuren.

 

Daarnaast moet je zaken met vag-com aanpassen waarbij je mag hopen dat de codes op het net ook voor jouw bouwjaar gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had je vraag niet goed gelezen. Je wil alleen de 10 kleuren op de DP zien, zonder de verlichting zelf te vervangen. Ik vraag me dan wel af, of je naderhand de helderheid van de lichtlijsten zelf nog kan instellen, aangezien je dat menu uitzet/aanpast.

 

Let wel op dat jij de nieuwe DP hebt, en mij is onduidelijk wat er mbt de configuratie van de ambienteverlichting is aangepast met het overgaan van de oude naar de nieuwe DP.

 

Dus goed je originele settings opslaan voordat je iets aanpast zodat je altijd weer terug kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmm even die site gevolgd maar wordt er momenteel niets wijzer uit. 

Ook beetje dat ik het niet durf aanpassen omdat ik geen zever wil in de BCM. 

Zal het even laten rusten tot er iemand zou zijn die het eens wilt proberen en verstand van heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden