Ga naar inhoud
  • 0

Rubber achterklep vernieuwd 3BG Variant


Max1966

Vraag

Beste Passaten,

 

Vanwege regenwater lekkage in de achterklep heb ik gisteren ook het rubber voor de achterklep vernieuwd :

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37867-regenwater-in-achterklep-passat-variant-3b/&do=findComment&comment=807069

 

Dat nieuw rubber is nu volop "bol" en rigide van vorm.

 

Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt eer dat rubber weer wat gesetteld en platter is zodat de klep normaal dicht kan i.p.v. met kracht dichtdoen / duwen?

 

Tips en advies zijn welkom, alvast bedankt!

 

 

Passat Variant 3BG

 

 

N.B.  Ik heb net even nog het rubber nagelopen, het lijkt in ieder geval zo strak mogelijk over de opstekende rand van de carrosserie te zitten. 

 

Wat me wel opvalt is dat met de klep in het slot de spleet tussen de klep en de carrosserie rechts iets breder is dan links. Rechts komt de klep iets meer naar voren. 

 

Dat kan dus ook al zo geweest zijn voor het vervangen van het rubber.

 

post-12534-0-65761600-1523712712_thumb.jpg    post-12534-0-94813200-1523712718_thumb.jpg

 

post-12534-0-50414900-1523712724_thumb.jpg   post-12534-0-26362500-1523712733_thumb.jpg

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had vorige week bij Wittebrug 4 pinnetjes besteld om de metalen afdek strip onderaan weer vast te zetten.

 

Vandaag , bij het afhalen bleek dat ze er maar 1 hadden besteld.  :neutral:

 

Ik kreeg uit voorraad van de werkplaats 3 andere mee.

 

Daarna naar de garage.

 

Daar bleek dat het ene bestelde pinnetje anders was dan het originele pinnetje. :neutral:

 

Ik heb ooit wel betere tijden meegemaakt bij Wittebrug. Jammer dit.

 

De monteur ontdekte toen al snel dat het rubber onderin achter de bumper moest zitten, nu zat de onderste rubber lip er voor en kon dus makkelijk worden losgehaald.

 

Samen met hem hebben we het in orde gemaakt, het rubber zit nu ook daar zo goed als het kan zitten.

 

Bij het terugplaatsen van de metalen afdekplaat bleek dat de 3 extra pinnetjes uit de voorraad nota bene beter waren dan het bestelde pinnetje.

 

Dus tja, weer een minpunt voor Wittebrug.. :neutral:

 

Het sluiten van de klep moet nog met wat kracht, dat komt volgens de monteur wel goed als het rubber wat platter / soepeler wordt.

 

Daarna naar de kier rechts gekeken. Het lijkt erop dat de klep ooit iets is getordeerd, bovenop wordt de spleet naar rechts toe ook iets breder.

 

Zuiver cosmetisch volgens hem, de afdichting is gewoon optimaal.

 

Gisteren heb ik de afdekplaat van de klep gehaald, nu is het wachten op flinke buien om te kijken of het droog blijft.

 

(Of met emmers water naar buiten) 

 

Betaling was niet nodig, ik heb echter aangedrongen wel een bijdrage te leveren, ik gun ze (familiegarage) het volledig.

 

Geen idee of ik reclame mag maken maar ze zitten aan Castorstraat in Den Haag.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het sluiten van de klep moet nog met wat kracht, dat komt volgens de monteur wel goed als het rubber wat platter / soepeler wordt.

 

Is het platter worden juist niet het begin van het volgende probleem: kieren?

Volgens mij moet een afdichting gewoon soepel en op maat blijven.

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het pallter worden juist niet het begin van het volgende probleem: kieren?

Volgens mij moet een afdichting gewoon soepel en op maat blijven.

 

 

Nee niet echt platter, maar wel wat soepeler...zodat de klep wat met minder kracht dicht kan

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden