Ga naar inhoud

aankoop tips Passat 3c Benzine


Harm

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Mede passat rijders!

 

ik zal mij eens weer kort voorstellen:

 

Harmjan

28

uut provincie GRUNN :mrgreen:

 

 

Ik zit al een jaar of wat op dit forum maar deed er vrij weinig mee, na mij 1e passat 5 jaar geleden een 3b V5 was ik verkocht! :mrgreen:  wat een ruimte en rijplezier! na de 3b benzine kwam de 3BG met een 130 pk tdi ASZ (welke ik nog heb laten chippen)beide waren Highline  en dus mooi uitvoert met leer alcantara etc.Nadat ik mijn baan verloor deze snel weggedaan ivm de hoge maandlasten (nog elkedag spijt van) en was binnen een week weer aan het werk :angel:   Intussen een e46 touring gekocht 318i en deze hebben wij nu 2 jaar in bezit. Fijne wagen, maar het jeukte direct vanaf begin alweer om een passat te kopen  ook moeder de vrouw ( die er het meest in rijdt zag liever weer een rijk uitgeruste passat op de dam. :mrgreen:

 

DUSSS nou komt het.. Ik ben aan kijken naar een 3c variant bouwjaren 2006 2007 2008 met een 2.0 fsi of een 2.0 TFSI voorkeur automaat alst niet anders is een handbak. km stand rond de 2 ton

 

Nou lees je op internet altijd de slechte dingen ... maar waar moet ik nou op letten? voorkeur gaat toch een beetje uit naar een tfsi met een dsg

 

Tips? waar moet ik op letten? is het olieverbruik echt zoon horror? en die ketting en of riem? ik lees dat FSI riem heeft maar ook sommige ketting?? :roll:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 3C sedan met een 2.0 FSI motor en ik herken de olie horror niet. De 2.0 heeft een distributieriem tussen de kruk- en nokkenas en een ketting tussen de nokkenassen. De overige FSI blokken (1.4, 1.6 en de blokken vanaf 2.8) schijnen allemaal een distributieketting te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond op het punt om een benzine 3c te kopen, toch voor een diesel gegaan omdat het omslagpunt op 2000-3000km hoger lag voor een diesel. Binnen 4 weken had ik al 2000km te pakken.

 

Ik heb heel wat research voor de benzine gedaan. Over het algemeen lees je de minste problemen/laagste onderhoudskosten voor de 2.0TFSI en de 2.0FSI, eerstgenoemde had mijn voorkeur. Qua verbruik zal het niet mega veel schelen maar qua fun is een geblazen motor met 200pk hartstikke leuk.

De V6’en durfde ik niet aan, achteraf heel blij om dat ik een diesel heb genomen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een diesel kan voor ons niet uit ik heb een dieseltje voor naar het werk op en neer en de passat zal mx 15 duizend p jaar doen das echt wel heel voorbarig als we dat redden.

 

maarja goed waar moet ik op letten bij een 3c? en ok bij die motoren err zijn natuurlijk wel problemen met sommige. heeft een tfsi een riem ipv een ketting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap dat je graag wilt zoeken maar de meesten hebben een baan. Je zult in de loop van de dag wel meerdere reacties ontvangen, dus ietsje meer geduld

 

 

heb tot nog toe maar 1 gevonden die aan de eisen voldoet hahah een  2.0 FSI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een diesel kan voor ons niet uit ik heb een dieseltje voor naar het werk op en neer en de passat zal mx 15 duizend p jaar doen das echt wel heel voorbarig als we dat redden.

 

maarja goed waar moet ik op letten bij een 3c? en ok bij die motoren err zijn natuurlijk wel problemen met sommige. heeft een tfsi een riem ipv een ketting?

Weet je het zeker?

 

2ab1dd1b6ae0b5f98fa88e11119714fc.jpg

 

Bij 10.000 ligt volgens mij het omslagpunt al, uiteraard kan de verzekering nog wel wat schelen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja  ik weet het zeker ik wil sowieso  die dikke wegenbelasting niet weer en ik ben er van overtuigd dat tot 15 duizend een diesel van dit formaat niet uit kan. we rijden ook MAXIMAAL 15.000 over het algemeen redden we de 12 niet eens  maar dacht om even aan te geven. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden