Harm Geplaatst 27 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 Goedemorgen Mede passat rijders! ik zal mij eens weer kort voorstellen: Harmjan 28 uut provincie GRUNN Ik zit al een jaar of wat op dit forum maar deed er vrij weinig mee, na mij 1e passat 5 jaar geleden een 3b V5 was ik verkocht! wat een ruimte en rijplezier! na de 3b benzine kwam de 3BG met een 130 pk tdi ASZ (welke ik nog heb laten chippen)beide waren Highline en dus mooi uitvoert met leer alcantara etc.Nadat ik mijn baan verloor deze snel weggedaan ivm de hoge maandlasten (nog elkedag spijt van) en was binnen een week weer aan het werk Intussen een e46 touring gekocht 318i en deze hebben wij nu 2 jaar in bezit. Fijne wagen, maar het jeukte direct vanaf begin alweer om een passat te kopen ook moeder de vrouw ( die er het meest in rijdt zag liever weer een rijk uitgeruste passat op de dam. DUSSS nou komt het.. Ik ben aan kijken naar een 3c variant bouwjaren 2006 2007 2008 met een 2.0 fsi of een 2.0 TFSI voorkeur automaat alst niet anders is een handbak. km stand rond de 2 ton Nou lees je op internet altijd de slechte dingen ... maar waar moet ik nou op letten? voorkeur gaat toch een beetje uit naar een tfsi met een dsg Tips? waar moet ik op letten? is het olieverbruik echt zoon horror? en die ketting en of riem? ik lees dat FSI riem heeft maar ook sommige ketting?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 27 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 Welkom! De 2.0tfsi of fsi zijn beide redelijk betrouwbare blokken zover ik dat kan bepalen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Heatsink Geplaatst 27 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 Ik heb een 3C sedan met een 2.0 FSI motor en ik herken de olie horror niet. De 2.0 heeft een distributieriem tussen de kruk- en nokkenas en een ketting tussen de nokkenassen. De overige FSI blokken (1.4, 1.6 en de blokken vanaf 2.8) schijnen allemaal een distributieketting te hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harm Geplaatst 27 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 verder niemand?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AppieHeijn Geplaatst 27 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 Ik stond op het punt om een benzine 3c te kopen, toch voor een diesel gegaan omdat het omslagpunt op 2000-3000km hoger lag voor een diesel. Binnen 4 weken had ik al 2000km te pakken. Ik heb heel wat research voor de benzine gedaan. Over het algemeen lees je de minste problemen/laagste onderhoudskosten voor de 2.0TFSI en de 2.0FSI, eerstgenoemde had mijn voorkeur. Qua verbruik zal het niet mega veel schelen maar qua fun is een geblazen motor met 200pk hartstikke leuk. De V6’en durfde ik niet aan, achteraf heel blij om dat ik een diesel heb genomen. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 27 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 verder niemand??Snap dat je graag wilt zoeken maar de meesten hebben een baan. Je zult in de loop van de dag wel meerdere reacties ontvangen, dus ietsje meer geduld???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harm Geplaatst 27 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 Ja een diesel kan voor ons niet uit ik heb een dieseltje voor naar het werk op en neer en de passat zal mx 15 duizend p jaar doen das echt wel heel voorbarig als we dat redden. maarja goed waar moet ik op letten bij een 3c? en ok bij die motoren err zijn natuurlijk wel problemen met sommige. heeft een tfsi een riem ipv een ketting? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harm Geplaatst 27 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 Snap dat je graag wilt zoeken maar de meesten hebben een baan. Je zult in de loop van de dag wel meerdere reacties ontvangen, dus ietsje meer geduld heb tot nog toe maar 1 gevonden die aan de eisen voldoet hahah een 2.0 FSI 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Heatsink Geplaatst 27 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 (aangepast) Zover ik weet heeft de 2.0 TFSI ook een riem 27 februari, 2018 aangepast door Heatsink Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AppieHeijn Geplaatst 27 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2018 Ja een diesel kan voor ons niet uit ik heb een dieseltje voor naar het werk op en neer en de passat zal mx 15 duizend p jaar doen das echt wel heel voorbarig als we dat redden. maarja goed waar moet ik op letten bij een 3c? en ok bij die motoren err zijn natuurlijk wel problemen met sommige. heeft een tfsi een riem ipv een ketting? Weet je het zeker? Bij 10.000 ligt volgens mij het omslagpunt al, uiteraard kan de verzekering nog wel wat schelen. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Harm Geplaatst 28 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2018 Ja ik weet het zeker ik wil sowieso die dikke wegenbelasting niet weer en ik ben er van overtuigd dat tot 15 duizend een diesel van dit formaat niet uit kan. we rijden ook MAXIMAAL 15.000 over het algemeen redden we de 12 niet eens maar dacht om even aan te geven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 28 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2018 Als je zo weinig rijdt zou ik zeker een TFSI/TSI nemen. Brandstofkosten zijn dan niet het grootste punt en het rijdt een stuk lekkerder, helemaal met een chip. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten