Ga naar inhoud
  • 0

"controleer trekhaak" na botsing


reprise3

Vraag

Gisteren van achter door andere auto aangereden.

Bumper van mijn Passat is links achter flink gescheurd en aan zijkant los.

Verder heb ik een inklapbare trekhaak.

Middels een knopje in de kofferruimte kan ik (deels) handmatig de trekhaak uitklappen.

Ten tijde van botsing was trekhaak uitgeklapt.

Nu op midden op display tussen de tellers verschijnt waarschuwing:  "Trekhaak controleren !".

Het verlichte knopje in de kofferruimte knippert ( wat normaal niet zo is) en reageert niet. Met als gevolg dat ik de trekhaak niet meer kan inklappen. 

 

Ter informatie: een van de parkeersensoren hing los onder de bumper. Om deze te redden, deze losgemaakt. Direct werkte sensorsysteem niet meer. Dus maar weer teruggezet.

Of deze actie de melding mbt de trekhaak heeft veroorzaakt weet ik niet.

 

Dinsdag gaat auto naar schadehersteller voor taxatie. Reparatie volgt later.

 

Waar ik benieuw naar ben is de reden van de waarschuwing "Trekhaak controleren !".

Deze lijkt (..) niet geraakt te zijn.

Iemand een suggestie?

aangepast door reprise3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Buiten de melding van het controleren is het altijd goed om de trekhaak te controleren, die heeft vaak de klap op gevangen en dat door gegeven aan de carrosserie. Het plastic van de bumper veert vaak terug en daar door valt het op het oog vaak mee, maar achter de bumper is alles krom. Zo een schade kan aardig tegen vallen. Over de melding, ik denk dat als de trekhaak zijn eind standen niet haalt om dat de boel beschadigt is dit de melding oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De computer "denkt":  dat de trekhaak niet in de juiste stand staat (moet volledig in- of uitgeklapt zijn).
Mogelijk een voelertje stuk of een draad beschadigd.

Als je de verbindingstekker losneemt (links achter bumper) krijg je hetzelfde effect.

 

Ik heb vorig jaar (laatste dag voor de caravan-vakantie) nog even snel een andere trekhaak gemonteerd omdat ik ook een storing had.
De dealer heeft hier trouwens geen verstand van (Westfalia beweert uitsluitend met de officiële delers te werken, maar de dealers kunnen niet eens onderdelen bestellen).
Dus toen maar een afneembare geplaatst. Andere staat hier nog om eens mee te hobbyen. Ik was er toen even helemaal klaar mee. @#$%&*) prutsding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden