Ga naar inhoud
  • 0

2.0 TDI CR loopt stationair onregelmatig


comfortcruiser

Vraag

Hi Cruisers,

 

Sinds vanmiddag doet de Cruiser vreemd.

Als ik gas geef (stilstaand) en het gas weer los laat dan loopt de motor onregelmatig.

Als ik de koppeling laat opkomen in de 1e versnelling of in ze achteruit en hem iets laat

rollen is het over. Voor de rest rijdt de auto tot nu toe goed.

 

De verstuivers geven de volgende waardes aan:

Cyl 1: -0.07

Cyl 2   0.24

Cyl 3  -0.09

Cyl 4 -.012

Lijkt mij okee

 

Er zijn geen foutcodes...

Enig idee wat dit kan zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Update:

 

Dus... bij Ferry geweest van VAG Car Service.

Volgens zijn diagnose komt het door of het vaste vliegwiel of de versnellingsbak. Dit vanwege de " krachten"  die vrijkomen op de bak.

Na het proefrijden en het loggen van de nodige parameters loopt de motor PERFECT, zeker voor deze km-stand. Totaal geen

issues. Ferry heeft de bak eens goed beluisterd, komt wel wat herrie uit. Zijn idee was om de olie te verversen, dat kan helpen.

Zit er al vanaf de geboorte in. Er kwam meer olie uit dan voor geschreven wordt. Ruim 2 liter.

Origineel zit er 1.8 ltr in. Geen ijzer slijpsel in de olie, wat een goed teken is.

Nieuwe olie erin en de bak schakelt nog beter dan dat ie al deed. Kijk dit ff aan voor een week en dat gaan we verder.

Moet zeggen dat het eigenlijk over is.

Ik wacht nog ff een paar dagen en dan case closed hoop ik.

BTW nice garage hoor!! Vriendelijk en zover ik zie vak bekwaam.

Word vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fijn dat het is opgelost.

 

Mijn motor schommelt ook heel iets als hij stationair loopt. Trap ik de koppeling in en dan is t minder.

 

Hoor bij mijn auto al een tijdje een soort bijgeluid, wat lijkt op cuppende banden maar daar is eigenlijk geen sprake van. Nu herinner ik mij een topic waar een medeforummer een identiek geluid qua omschrijving had. Bij hem zat het probleem in de bak, wat ik niet hoop dat dit bij mij ook het geval is. Binnenkort maar weer een ritje naar Vorden om eea na te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden