Gast Livonias Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Ha allemaal, Misschien een stomme vraag, maar ik ben me lekker aan het inlezen over allerlei toffe mods, kleurentellers, needle sweep etc. etc., maar voordat ik me op van alles en nog wat focus wat helemaal niet aan de orde is, wil ik even dubbelchecken of het model overeenkomt Klopt het dat de onderstaande auto's VW Passat 3C zijn? http://www.boomoccasioncenter.nl/2702893/4180/ https://link.marktplaats.nl/m1191452954 Dat zijn het type auto's waar ik me momenteel op stort namelijk. Wat me voornamelijk aanspreekt is het type sleutel, 6-bak (hoewel nóg liever automaat, maar dat zal voor mijn budget van ±4,5K lastig worden) de climatronic en het luxe uiterlijk Groet! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Dat is idd de Passat 3C of B6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Als ik mag kiezen zou ik voor een 2.0 FSI gaan, mooier nog een 2.0 TFSI of TSI Heb zelf de 2.0FSI gehad, reed heerlijk maar miste wel de turbo.Gezien het gewicht van de Passat lijkt een 1.6 FSI te licht... of er moeten leden zijn die er anders over denken.Ohhh en ja zijn allebei B6 modellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Livonias Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Dank allen! Als ik mag kiezen zou ik voor een 2.0 FSI gaan, mooier nog een 2.0 TFSI of TSI Heb zelf de 2.0FSI gehad, reed heerlijk maar miste wel de turbo.Gezien het gewicht van de Passat lijkt een 1.6 FSI te licht... of er moeten leden zijn die er anders over denken.Ohhh en ja zijn allebei B6 modellen. Dank je wel! Ik heb momenteel een Golf 4 1.8t met chip, dus ligt ergens rond de 200pk. De turbo is heerlijk, maar gemiddeld verbruik zo'n 1 op 10. Ik las verschillende verhalen over de 2.0 FSI, dat het een betrouwbare motor is en verbruik als je een beetje normaal rijdt zo rond de 1:12 tot zelfs 1:14 als je veel snelweg rijdt, dat spreekt me vooral aan. Ik vind het prima om qua vermogen een paar stappen terug te doen. Het harde optrekken enz. weegt voor mij niet op tegen het verbruik. Een auto die een beetje meekomt is prima. De 2.0 TSI/TFSI zijn diesels of niet? Hebben ze deze ook in benzine varianten uitgebracht? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Dat zijn ook benzine's. Diesel is o.a. 2.0 TDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Dank allen! Dank je wel! Ik heb momenteel een Golf 4 1.8t met chip, dus ligt ergens rond de 200pk. De turbo is heerlijk, maar gemiddeld verbruik zo'n 1 op 10. Ik las verschillende verhalen over de 2.0 FSI, dat het een betrouwbare motor is en verbruik als je een beetje normaal rijdt zo rond de 1:12 tot zelfs 1:14 als je veel snelweg rijdt, dat spreekt me vooral aan. Ik vind het prima om qua vermogen een paar stappen terug te doen. Het harde optrekken enz. weegt voor mij niet op tegen het verbruik. Een auto die een beetje meekomt is prima. De 2.0 TSI/TFSI zijn diesels of niet? Hebben ze deze ook in benzine varianten uitgebracht? TSI en TFSI zijn de 200PK benzine varianten. Een 2 liter FSI met normaal rijgedrag haalt met gemak 1 op 14 snelweg km's en ja het zijn betrouwbare motoren. Ik kocht de mijne toen met 2 ton op de teller, als ik mijn turbo niet miste dan had ik hem nog gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Livonias Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Dat zijn ook benzine's. Diesel is o.a. 2.0 TDI Ah ja, TDI, FSI, TSI, leuk dit TSI en TFSI zijn de 200PK benzine varianten. Een 2 liter FSI met normaal rijgedrag haalt met gemak 1 op 14 snelweg km's en ja het zijn betrouwbare motoren. Ik kocht de mijne toen met 2 ton op de teller, als ik mijn turbo niet miste dan had ik hem nog gehad. Dat klinkt goed! In dat geval is een FSI voor mij prima zoals het nu lijkt. Als ik 'm mis upgrade ik over een paar jaar weer naar een nieuwere Passat Ik lees op internet soms ook verhalen over een start-stopsysteem in deze auto's, alleen kan ik het niet altijd terugvinden in de opties-lijst. Is dit standaard als je zo'n "speciale sleutel" hebt, of hoeft dat niet? Waar op te letten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Ah ja, TDI, FSI, TSI, leuk dit Dat klinkt goed! In dat geval is een FSI voor mij prima zoals het nu lijkt. Als ik 'm mis upgrade ik over een paar jaar weer naar een nieuwere Passat Ik lees op internet soms ook verhalen over een start-stopsysteem in deze auto's, alleen kan ik het niet altijd terugvinden in de opties-lijst. Is dit standaard als je zo'n "speciale sleutel" hebt, of hoeft dat niet? Waar op te letten? wees blij dat er geen Start Stop op zit hahaha Ik meen dat modellen voor 2008 of 9 het systeem nog niet hadden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Livonias Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 wees blij dat er geen Start Stop op zit hahaha Ik meen dat modellen voor 2008 of 9 het systeem nog niet hadden. Ah duidelijk, geen toegevoegde waarde? Hoe start de auto dan als er zeg maar zo'n sleutel bij zit als onderstaand? xD Ergens een knop die ik nog niet op de fotos ben tegengekomen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mausey Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Door de sleutel er verder in te drukken start ie. Op een zelfde manier stopt ie ook weer. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mausey Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Sleutel kun je met kleine stapjes verder drukken namelijk. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Ik zou dan voor een 2.0fsi gaan. Ik hoor hier alleen maar goede verhalen over. Een 2.0tdi uit deze generatie kent meer problemen en deze kunnen behoorlijk oplopen in de kosten. Succes met je keuze. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Livonias Geplaatst 17 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 augustus, 2017 Super, bedankt allemaal! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten