Ga naar inhoud
  • 0

Aandrijfashoezen gescheurd Passat 1.8 5v 1998


JeroenvB

Vraag

Ik kwam gister tot de ontdekking dat beide ashoezen van mijn Passat gescheurd zijn.

Heb m'n vaste garage gebeld en die vertelde dat het vervangen €125 per kant gaat kosten.

Maar hoe weet ik of niet ook de homokineten aan vervanging toe.zijn? Is het in dat geval niet verstandiger om de complete aandrijfas te vervangen? Ivm arbeidsloon etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een scherpe bocht nemen met wat acceleratie. Als je wat hoort rammelen/rommelen, dan heb je een verouderde homokineet (zit aan wielzijde van aandrijfas). Vervangen is dan geen slecht idee.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een scherpe bocht nemen met wat acceleratie. Als je wat hoort rammelen/rommelen, dan heb je een verouderde homokineet (zit aan wielzijde van aandrijfas). Vervangen is dan geen slecht idee.

Vanochtend op weg naar werk geprobeerd en geluisterd, als ik scherp naar rechts stuur lijkt het net alsof er een bobbel in m'n band zit. Draai ik het stuur weer recht verdwijnt het geluid.

 

Ik neem aan dat een nieuwe aandrijfas excl homokineet (en ashoezen) wordt geleverd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad alleen de homokineet (laten) vervangen. Hele aandrijfas is overkill.

 

En duidelijk verhaal nu je je testje hebt gedaan: homokineeten vervangen.

 

Ik zou voor kwaliteit gaan en SKF nemen. Maar er zijn vast ook wat goedkopere alternatieven die ook wel ok zijn. Ligt er ook aan hoe lang je nog met de Passie wilt doorrijden.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad alleen de homokineet (laten) vervangen. Hele aandrijfas is overkill.

 

En duidelijk verhaal nu je je testje hebt gedaan: homokineeten vervangen.

 

Ik zou voor kwaliteit gaan en SKF nemen. Maar er zijn vast ook wat goedkopere alternatieven die ook wel ok zijn. Ligt er ook aan hoe lang je nog met de Passie wilt doorrijden.

Heb de auto nu iets langer dan 3 maanden en wil er toch nog wel 1,5jr mee door tuffen. aangepast door JeroenvB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een homokineet is voor jouw auto al te leveren vanaf €25,- inclusief stofhoes en alle bevestigingsmaterialen

Zag dat Autodoc voldoende sets op voorraad heeft, inderdaad vanaf €20/25.

 

Dacht dat het misschien een dure grap zou gaan worden, maar dat valt me allerzins mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zag dat Autodoc voldoende sets op voorraad heeft, inderdaad vanaf €20/25.

 

Dacht dat het misschien een dure grap zou gaan worden, maar dat valt me allerzins mee.

Homokineten + ashoezen inmiddels vervangen, dank voor de hulp!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden