Ga naar inhoud
  • 0

Verwarming werkt niet goed 3B


vwtune

Vraag

Het volgende is er aan de hand, wanneer ik mijn auto start en 2 kilometer heb gereden, voel je wel dat de verwarming warm wordt. Ik heb hem ingesteld op 22 graden, maar nadat je voelde dat ie warm werd, koelt ie ook weer af (airco staat niet aan, staat op ECO stand). Wanneer ik de climatronic dan op 26 graden zet, voel je dat ie misschien 1 graadje warmer wordt, maar echt niet meer. Op 29 graden wordt ie nog 1 graadje warmer, maar ook niet meer. Op stand HIGH, smelt ik bijna weg in de de auto.... Wat kan dit zijn?

 

Vorige maand is de airopomp vervangen (denk niet dat dit er mee te maken heeft) en 4 maanden geleden zijn de temperatuur sensoren van de motor vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk stelkleppen achter/onder dashboard?? Denk dat ze niet vergenoeg open gaan . Zijn van die stelmotortjes deze gaan wel eens stuk of blijven hangen????

Probeer is de kleppen te bedienen met de recirculatieknop een paar keer achter elkaar. Anders uitlezen .

Op deze site van Gerrit speek staat hoe je dat kunt doen.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_climatronic.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk stelkleppen achter/onder dashboard?? Denk dat ze niet vergenoeg open gaan . Zijn van die stelmotortjes deze gaan wel eens stuk of blijven hangen

Probeer is de kleppen te bedienen met de recirculatieknop een paar keer achter elkaar. Anders uitlezen .

Op deze site van Gerrit speek staat hoe je dat kunt doen.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_climatronic.htm

 

Thanks, maar die link doet het niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is je sensor schoon?

Op je clima paneel links naast de scherm zit een rooster van 2x1.5 cm. Als die stoffig is kan het zijn dat de temp niet goed word waargenomen.

 

Die heb ik vorige week met hogedruk schoon geblazen... Misschien is het wel daarna gebeurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die heb ik vorige week met hogedruk schoon geblazen... Misschien is het wel daarna gebeurd?

Best mogelijk. Zou voordat ik dure aanpassingen ga doen testen met een ander climatronic paneel. Binnen 5 minuten is het omgezet. Je uitdaging is om een climatronic te vinden die je testen en evt kopen kan.

Wellicht heeft @@tiptronic Alfred nog een van de Wsl8 liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden