Ga naar inhoud
  • 0

P0234


HenkieSpankie

Vraag

Op een dag ging mijn 1.4 TSI IN noodloop bij het flink op zn staart trappen met deze melding: overboost presure.

Ik ben er mee naar JB in Dieverbrug geweest en we hebben de N75 vervangen. Helaas zonder succes.

Nu is de turbo vervangen en nu gaat hij vaker in noodloop bij constant gas rond de 140-150 km/h. Ik zal m er morgen over op bellen maar was benieuwd of ik hier wat informatie mee kon in winnen.

 

Wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou gewoon eens rijdend uitlezen, is de auto getuned? Heeft JB zowel de N75 als de Turbo vervangen of is dat op verschillende plaatsen gebeurd?

Dat men wat vervangt OK, maar ik zou dat wel eerst doen na gedegen diagnose, dwz, de N7 is goed te meten/af te lezen met VCDS.. als die helemaal niet (meer) reageert is ie idd stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of de nieuwe turbo ook een nieuwe N75 had of dat hij de net vervangen N75 van de oude turbo over heeft gezet. Gister ging het motorlampje ook branden maar kon geen andere foutcode vinden.

 

Met welke blokken kan ik dit uitlezen/testen?

 

Het gekke is ook nog dat als hij in noodloop springt, en ik gas terug neem, hij weer uit de noodloop gaat.

 

Tijdens het vervangen van de turbo zijn zowel de motor als de dsg getuned. Tijdens de testrit is niks gebeurd.

 

@ bedoel je de slangen die aan de N75 vast zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of de nieuwe turbo ook een nieuwe N75 had of dat hij de net vervangen N75 van de oude turbo over heeft gezet. Gister ging het motorlampje ook branden maar kon geen andere foutcode vinden.

 

Met welke blokken kan ik dit uitlezen/testen?

 

Het gekke is ook nog dat als hij in noodloop springt, en ik gas terug neem, hij weer uit de noodloop gaat.

 

Tijdens het vervangen van de turbo zijn zowel de motor als de dsg getuned. Tijdens de testrit is niks gebeurd.

 

@ bedoel je de slangen die aan de N75 vast zitten?

mijn vraag was of het JB was die beide vervangen heeft, dus niet bij JB de N75 en toen het niet opgelost was bij een andere garage de turbo

Is ie door JB getuned?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat wel kan is dat de tuning iets minder/minder Wastegate-aansturing moet hebben.

Het beste is om de motortuning eraf te halen en te kijken of het probleem er dan nog steeds is. JB kan zo even een Back to 100% Stock doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden