Ga naar inhoud
  • 0

instapverlichting werkt niet goed


passa77

Vraag

Hallo,

 

Ik heb 2 weken geleden mijn Passat 1.9 TDI uit 2003 ingeruild voor jawel... een Passat 1.9 TDI uit 2003.

Nu ben ik er achter dat de microswitch van deze Passat defect is. (gelezen in andere topics)

 

Maar daarbij heb ik ook dat de instapverlichting van de voorportieren wel gewoon branden. Alleen deze lampen van de voorportieren (links en rechts) branden minder fel dan de lampen van de achterportieren.

 

Iemand enig idee wat daar de mogelijke oorzaak van kan zijn??

 

Ik heb de lampen van achter naar voor vervangen en aan de lampen zelf licht het niet.

 

post-15131-0-62633200-1497782763_thumb.j

 

post-15131-0-48553100-1497782770_thumb.j

post-15131-0-62633200-1497782763_thumb.jpg

post-15131-0-48553100-1497782770_thumb.jpg

aangepast door passa77
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben er achter wat het probleem is.

Het is een massa probleem. Nu heb ik gisteravond een extra massa gelegd vanaf de stekker van de verlichting naar het massapunt onder de A stijl.

Echter, toen wilde de auto niet meer op slot. De cv werkt niet meer en de binnen verlichting blijft branden op het moment dat ik de auto start.

 

Enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er achter wat het probleem is.

Het is een massa probleem. Nu heb ik gisteravond een extra massa gelegd vanaf de stekker van de verlichting naar het massapunt onder de A stijl.

Echter, toen wilde de auto niet meer op slot. De cv werkt niet meer en de binnen verlichting blijft branden op het moment dat ik de auto start.

 

Enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn??

Je hebt nu een permanente massa gemaakt op een plek waar een geschakelde massa wordt verwacht door de auto.

De auto wil alleen op slot als de massa daar weg valt. Nu denkt de auto dat de deur nog open is.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@maxx007at

 

Ik kwam dus ook het volgende probleem weer tegen. Nadat ik de massadraad naar het massapunt onder de A-stijl weer had verwijderd heb ik hem van de stekker verlichting op een massapunt van het portier aangesloten. Toen brandde de lamp voluit en de centrale vergrendeling werkte ook goed.

Alleen nu gaat de verlichting niet meer uit als het portier dicht is. Ook niet bij het starten van de auto of het afsluiten van de auto.

 

 

Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een defecte microswitch?

 

Deze is mogelijk defect omdat de auto na ontgrendelen en openen van de voorportieren de auto weer op de vergrendeling springt na 30 sec. 

Hij doet dit overigens niet als ik de achter portieren of achterklep open trek. Tevens gaat de zoemer van de verlichting niet aan als ik met brandende verlichting het portier open. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@maxx007at

 

Ik kwam dus ook het volgende probleem weer tegen. Nadat ik de massadraad naar het massapunt onder de A-stijl weer had verwijderd heb ik hem van de stekker verlichting op een massapunt van het portier aangesloten. Toen brandde de lamp voluit en de centrale vergrendeling werkte ook goed.

Alleen nu gaat de verlichting niet meer uit als het portier dicht is. Ook niet bij het starten van de auto of het afsluiten van de auto.

 

 

Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een defecte microswitch?

 

Deze is mogelijk defect omdat de auto na ontgrendelen en openen van de voorportieren de auto weer op de vergrendeling springt na 30 sec.

Hij doet dit overigens niet als ik de achter portieren of achterklep open trek. Tevens gaat de zoemer van de verlichting niet aan als ik met brandende verlichting het portier open.

Dan verwacht ik inderdaad dat die microswitch defect is.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden