Ga naar inhoud
  • 0

EGR koeler vervangen


MarcelTDI170

Vraag

Hallo allen, mijn EGR koeler geeft storing en moet vervangen worden.

 

Uitprogrammeren heeft geen zin omdat bij mijn type/motor dan ook de roetfilter verwijdert/leeggemaakt moet worden. Aangezien mijn auto uit 2012 komt geeft dit hoogstwaarschijnlijk problemen met toekomstige APK (waarbij ze waarschijnlijk ook partikelmetingen gaan doen) en kan ik het boeltje weer helemaal terug laten plaatsen.

 

Ik heb daarom al besloten dat ik hem laat vervangen. Alleen heb ik nu een prijsopgaaf van €1050,- gekregen (waarvan 400 euro arbeid en 375 euro voor de EGR zelf). Is er toevallig iemand die dit goedkoper kan doen enigszinds in de buurt van Breda of Hoofddorp (waar ik werk)?

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou alles verwijderen, die meting zie ik er voorlopig niet komen. Het is namelijk haast niet te meten en de apparatuur om dat te meten is veel te duur. En hoelang wil je met de auto rijden...

 

Neem aan dat de EGR klep kapot is...

 

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

aangepast door Marco456
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben blij dat ik van dat onding af ben. Bij de polo van mijn schoonmoeder was die ook kapot. Zou ruim 1000 euro kosten, maar vw dealer had gezegd dat ze maar 10% van dat bedrag hoefde te betalen, dus geluk bij een ongeluk. Dit was omdat de auto altijd dealer onderhouden is geweest.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

aangepast door Svenn0r
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden