Ga naar inhoud
  • 0

2m vliegwiel of een vast vliegwiel


Fopperr

Vraag

Bij mijn B7 2.0tdi maakt het druklager teveel geluid en met 194K zal de koppeling en vliegwiel ook aan vervanging toe zijn.

 

Nu zal ik binnenkort toch aan reparatie komen en wil hierin een juiste keuze maken.

 

Ik heb geen voorkeur aangezien ik geen ervaring heb met een vast vliegwiel in een Passat.

 

Ben benieuwd naar ervaringen. En waarom wel of niet een vast vliegwiel te nemen.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

He hoi,

 

Heb je een 5 of een 6 bak? heb je een 6 bak dan kan je volgens mij helaas alleen voor 2m vliegwiel kiezen heb je een 5 bak dan kan een een vast vliegwiel wel.

Ik heb hem 2 weken geleden laten vervangen bij VAG techniek hij koppelt weer heerlijk! en er zat fabriek af al een vastvlieg wiel in maar  was een LUK en daar past een Sachs versterkte koppelings- set niet op vandaar ook het vliegwiel vervangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een 6-bak. Volgens internet kan daar tegenwoordig ook een vastvliegwiel in.

 

Lees verhalen over bakgeruis bij een 6-bak. Mijn Superb had ook een vast vliegwiel, bedenk ik mij net, maar dit was een 1.6tdi met 5-bak.

 

Ik schrok net enorm van de prijzen bij vag techniek. Dat zijn de gelijke prijzen als de arrogante vw dealer... ik heb 3 jaar terug bij vag techniek mijn vliegwiel van de 2.0tdi B6 laten vervangen voor ruim onder de €1000,- en tegenwoordig kost een 2m vliegwiel vervangen voor €1529,- ????, Beetje off-topic maar toch wel opmerkelijk te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Fopperr, wat is jou motorcode?

Dan kan ik eens kijken of ik wat schappelijkere prijzen vind voor beide.

Ikzelf ga voor een 2m vliegwiel, dat zit er nu ook in en dat geeft geen problemen.

 

 

Verzonden vanaf zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden