Ga naar inhoud
  • 0

Hard tikkend geluid 2.0 TDI met DSG


mipedsg

Vraag

Hoi, ik had gisteren een vervelend bijgeluid vanuit de motorruimte bij koude start. Een soort tik alsof er een hydraulische klepstoter bleef plakken :(. En vervelend hard, 1 tik per omwenteling ofzo. Het tikken ging qua frequentie mee omhoog als je wat gas gaf. Kort stukje rijden loste het niet op. Het leek uit de motor onder het kleppendeksel te komen (na plastic kap eraf gehaald te hebben), vandaar ook dat ik dacht aan een klepstoter oid.

 

Het laatst ritje ervoor was trouwens een heel kort ritje waarbij de motor niet echt warm geworden is (2 km ongeveer). Er zit olie genoeg in de motor, alhoewel hij wel 1500 km van zijn 30k beurt af zit.

 

Vandaag met de standkachel de motor eerst opgewarmd. Ik dacht: een klepstoter komt met wat warmte wel weer los. Hij starte, en het geluid was veel zachter, of misschien wel weg. Ik start meestal met de deur dicht de laatste tijd vandaar is het moeilijk te zeggen. Toch denk ik nog iets te horen. Het weinige geluid wat er nu nog was lijkt bij in D of R schakelen weg te gaan. Stukje gereden, waarbij ik alleen merkte dat het dashboard iets meetrilt. Kan ik me ook verbeelden, nu let ik overal op :) Toen ik terugkwam van een ritje van 8 km leek er niets meer te horen. Ben er alleen niet erg gerust op.

 

Klepstoter, f 2 massa vliegwiel..., of iets anders?

Komt het iemand bekend voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

OK, wat is er evt aan te doen mocht het dit zijn?

Weghalen en softwarematig weg laten schrijven of schoonmaken.

 

Tuning en wegschrijven is het beste, mocht het de EGR zijn,

 

Wil hem best voor je schoonmaken zo ook je vlinderklep die er onder zit.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden