Ga naar inhoud
  • 0

vreemd geluid passat b6


provedance

Vraag

Hallo,

Heb het volgende probleem sinds een paar weken met passat b6 station 6 bak.

 

Licht schurend/schavend/ geluid wat iets wat moeilijk te omschrijven is. (Geen geratel,Gepiep,gezang) ,maar het hoort natuurlijk niet.

Soort van licht schavend geluid (whooees) net of er iets lichtjes door een buis wordt geperst.Zo klinkt het vanuit de auto. het is de airco niet :)

 

Wanneer doet hij dit:

* Bij het starten stationair in zijn vrij, koppeling omhoog.(niet ingetrapt)

Wanneer doet hij dit niet: 

* Wanneer de koppeling wordt ingetrapt is het geluid weg, bij het laten opkomen, komt het terug.

 

Hoorbaar in versnelling 1,2  met wegrijden hierna is het bijna niet hoorbaar meer.(kan natuurlijk ook omgevingsgeluid zijn wat het onderdrukt) dus eigenlijk hoorbaar bij lage snelheden.

Gevoel dat het in bochten wat vaker hoorbaar is.

 

 

Ben even bij de vw dealer geweest voor andere zaken(olie en airco beurt) en gevraagd of ze dit eens wilden beluisteren en die vonden het moeilijk, met paar man geluisterd.

Druklager of iets in de bak werd er gespeculeerd

Wellicht dat mensen hier het geluid bekend voor komt. Ik probeer het te gaan opnemen maar het is niet een echt hard geluid.

 

gr

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook een schrapend/schurend geluid gehad van de toplager/prise-as lager die in de krukas zit.

Dat geluid hoorde ik dan alleen in het korte moment van aangrijpen van de koppeling bij wegrijden in 1ste versnelling.

 

Hier het draadje:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35013-schrapend-geluid-bij-aangrijpen-koppeling

 

Je had hem al gevonden zie ik...

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wordt vaak niet mee vervangen weet ik helaas uit ervaring.

Had monteur expliciet nog gevraagd naar het toplager... hij wist niet zeker of de b6 hem had, maar zo ja dan werd hij meegeleverd met vliegwiel....dit betwijvel ik nu best wel.  Zie namelijk nergens op internet van deze combinatie sets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een schrapend/schurend geluid gehad van de toplager/prise-as lager die in de krukas zit.

Dat geluid hoorde ik dan alleen in het korte moment van aangrijpen van de koppeling bij wegrijden in 1ste versnelling.

 

Hier het draadje:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35013-schrapend-geluid-bij-aangrijpen-koppeling

 

Je had hem al gevonden zie ik...

Ik dus ook stationair in de vrij.  koppeling intrappen dan is het weg.  maar in meer versnellingen lage toeren. Maar niet van....oei ik laat de auto maar staan. 

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu ik zelf even aan het zoeken ben vind ik wel degelijk een naaldlager voor mijn 2.0FSI 3c5  á € 6,85  "voor primaire as in de krukas".  Gezien mijn bevindingen die ik heb met mijn geluid  zou dan dit lager ook een kandidaat kunnen zijn.    hoe is de werking van dit lager?  wanneer draait het en wanneer niet.  het is exact hetzelde lagertje als @@Worfje als foto heeft in zijn topic.

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij stationair lopen (dus versnelling in vrij en met koppelingspedaal volledig omhoog) draait de krukas even snel als de prise-as (want koppelingsplaten maken volledig contact). In deze situatie hoeft de naaldlager (de toplager in de krukas) dus weinig/niets te doen.

Jij zegt stationair ook iets te horen, dus dan is er iets anders mis of iets anders mis plus de toplager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij stationair lopen (dus versnelling in vrij en met koppelingspedaal volledig omhoog) draait de krukas even snel als de prise-as (want koppelingsplaten maken volledig contact). In deze situatie hoeft de naaldlager (de toplager in de krukas) dus weinig/niets te doen.

Jij zegt stationair ook iets te horen, dus dan is er iets anders mis of iets anders mis plus de toplager.

oke bedankt voor de info..het blijft even weer afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden