Ga naar inhoud
  • 0

vreemd geluid passat b6


provedance

Vraag

Hallo,

Heb het volgende probleem sinds een paar weken met passat b6 station 6 bak.

 

Licht schurend/schavend/ geluid wat iets wat moeilijk te omschrijven is. (Geen geratel,Gepiep,gezang) ,maar het hoort natuurlijk niet.

Soort van licht schavend geluid (whooees) net of er iets lichtjes door een buis wordt geperst.Zo klinkt het vanuit de auto. het is de airco niet :)

 

Wanneer doet hij dit:

* Bij het starten stationair in zijn vrij, koppeling omhoog.(niet ingetrapt)

Wanneer doet hij dit niet: 

* Wanneer de koppeling wordt ingetrapt is het geluid weg, bij het laten opkomen, komt het terug.

 

Hoorbaar in versnelling 1,2  met wegrijden hierna is het bijna niet hoorbaar meer.(kan natuurlijk ook omgevingsgeluid zijn wat het onderdrukt) dus eigenlijk hoorbaar bij lage snelheden.

Gevoel dat het in bochten wat vaker hoorbaar is.

 

 

Ben even bij de vw dealer geweest voor andere zaken(olie en airco beurt) en gevraagd of ze dit eens wilden beluisteren en die vonden het moeilijk, met paar man geluisterd.

Druklager of iets in de bak werd er gespeculeerd

Wellicht dat mensen hier het geluid bekend voor komt. Ik probeer het te gaan opnemen maar het is niet een echt hard geluid.

 

gr

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bak is open, problemen met de 6e versnelling.   daar zijn dingen kapot/versleten  laat nog weten wat.  maar in iedergeval versleten of zoiets..

 

Het geluid is dus geraden...   

 

en portemonnee is straks echt leeg :(

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfde als bij mij lijkt mij...

 

Bij mij uiteindelijk circa 20 dzd kilometer na eerste keer geluid de versnellingsbak geknapt. misschien dat @@Vdub het technische deel kan uitleggen

ik heb iets gevonden wat er sterk op lijkt, deze persoon heeft het wel zeer ernstig. maar het lijkt het geluidje te zijn tussen de 5 en 7 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

let wel, bij mij is het een fractie van het geluid wat hij heeft en zeer zeker niet continue, en blijkbaar bij hem niet stationair zo te horen. dus ja het kan het ook niet zijn natuurlijk :). grrrr   zal het maar proberen op te nemen dan.

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij leek het wiellagers of aanlopen van rem.

Er werd geroepen lagers van de uitgaande assen... Maar uiteindelijk is er iets in de bak hnv kapot geknapt

oke, maar je kent het geluidje wellicht, ik ga het dan ook proberen op te nemen morgenvroeg en wellicht zeg je dan van ja...dat ken ik, 

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was het geluid wel vele malen extremer maar als ik mijn koppeling in trapte was het geratel weg en liet ik hem opkomen begon het en ook tijdens het rijden.

Bij mij was er een kering lek in de versnellingsbak en hebben mijn lagers droog gestaan.

Ik had dus dikke pech.

Ik had wel duidelijk olie druppels onder de bak hangen (achteraf gezien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was het geluid wel vele malen extremer maar als ik mijn koppeling in trapte was het geratel weg en liet ik hem opkomen begon het en ook tijdens het rijden.

Bij mij was er een kering lek in de versnellingsbak en hebben mijn lagers droog gestaan.

Ik had dus dikke pech.

Ik had wel duidelijk olie druppels onder de bak hangen (achteraf gezien)

Dat is het probleem ook bij mij vind ik zelf, het is zon zeer zacht geluid slecht te bewoorden,. echt geen gerammel of geklink wat ik ook hoor in andere filmpjes. het lijkt wel een zuigend/schurend iets.

je merkt helemaal niks aan het rij gedrag en of schakel gedrag.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probleem is ..wat is mijn stappenplan...bak laten controleren (dikke kosten)  dan blijkt het de koppeling te zijn(nog meer extra kosten).. of andersom koppeling laten doen en blijkt het de bak te zijn..

dealer zegt gewoon afwachten of het erger word en beter te bepalen is ...pfffff.. word er gek van soms denk ik het komt gewoon uit het dashboard hahahah..maar ja met koppeling in is heet weg dus zal wel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even afwegen, hoeveel kilometer heeft de wagen gelopen en is de koppeling al eens vervangen geweest ? Als alles dan toch open is en de koppeling heeft er al wat kilometers op zitten dan ineens deze ook laten meenemen. De kans is groot dat het het lager van de prise as is welke er speling op komt en hierdoor bak geluiden kan gaan maken. Een forumlid in de buurt met wat kennis waar je terecht kan voor een second opinion?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even afwegen, hoeveel kilometer heeft de wagen gelopen en is de koppeling al eens vervangen geweest ? Als alles dan toch open is en de koppeling heeft er al wat kilometers op zitten dan ineens deze ook laten meenemen. De kans is groot dat het het lager van de prise as is welke er speling op komt en hierdoor bak geluiden kan gaan maken. Een forumlid in de buurt met wat kennis waar je terecht kan voor een second opinion?

220.000 km   volgens de vw esra uitdraaien die ik bij de auto heb gekregen is de koppeling niet vervangen.  En weet zo niemand in de buurt van groningen (met wat kennis uiteraard). zitten wel wat revisie bedrijven in de buurt wellicht dat die diagnoses kunnen geven.

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je niet heel lang geleden een noodstop hebt gemaakt kan het zijn dat je remblok(jes) gebroken is/zijn. Had ik ooit met een Skoda Felicia. Er was al bijna een revisie versnellings bak besteld bij de VAG. Bleken  dus blokken te zijn.

Denk dat het makkelijk uit te sluiten is.

Succes iig

maar het is ook stationair te horen ..helaaas.  en bij intrappen koppeling is het weg.   dus het is denk ik toch koppeling of bak   het is gewoon zo'n zacht geruis/geschraap. dat het nog niet is van oooh ik laat de auto staan. dus remblokjes kan ik zo goed als uitsluiten dan toch.  druklager zal het beste van de twee slechten zijn.  koppeling zal er met die km stand toch wel van zijn gekomen.

aangepast door provedance
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar het is ook stationair te horen ..helaaas.  en bij intrappen koppeling is het weg.   dus het is denk ik toch koppeling of bak   het is gewoon zo'n zacht geruis/geschraap. dat het nog niet is van oooh ik laat de auto staan. dus remblokjes kan ik zo goed als uitsluiten dan toch.  druklager zal het beste van de twee slechten zijn.  koppeling zal er met die km stand toch wel van zijn gekomen.

Dan heb ik niks gezegd :sorry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Anders toch een ritje naar Vorden... @Vdub is een pro en eerlijk...

Kost je een middag op en neer, verder niet

 

Bij mij was het ook wachten op wat er kapot zou gaan. Je kunt van alles preventief gaan vervangen, kost ook veel geld en je weet het niet zeker

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door sandieman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden