Ga naar inhoud
  • 0

Huidige locatie tonen in Discover Pro navigatie


Noxian

Vraag

In mijn Passat GTE zit een Discover Pro media- en navigatie systeem.

Helaas wordt hier in het navigatiescherm niet de huidige locatie getoond.

 

We hebben ook een Polo Cross (2015) met een Discover Media media- en navigatie systeem, waar de huidige locatie wel bovenaan het navigatiescherm wordt weergegeven.

 

Is dit wellicht een instelling die ik over het hoofd zie, of is de duurdere variant van de Discover-serie niet van deze handige optie voorzien...?

 

post-17905-0-58479900-1483372242_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jouw Discover pro heeft of een nieuwere of een oudere software versie denk ik. Mijn Passat met de Pro van BJ week 8 / 2016 ziet er identiek uit als jouw foto van de Media. Die dunne lijntjes van jouw Pro heb ik niet.

 

De straat weergeven doet hij overigens niet altijd 100% van de tijd. Je hebt kans als je 20 mtr verder staat dat hij het wel doet is mijn ervaring op de Pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb onlangs in een vervangwagen Touran gereden die net van de fabriek kwam. Daarin zat ook de Pro en die had wel de huidige positie daar linksboven staan. Ik vindt dit wel een handige feature en mis het dan ook wel op mijn passat. Die heeft DCC en er staat daar de hele tijd Comfort (de geselecteerde DCC modus). Misschien is dit aan te passen middels VCDS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hai NightBlueBE-R,

 

Ik heb even naar de software-versie van mijn Discover Pro gekeken en die is alsvolgt:

post-17905-0-72783400-1483543833_thumb.jpg

Ik heb echter geen idee of dat een recente versie is of niet en of het wellicht mogelijk is om zelf deze versie te updaten als er een nieuwere beschikbaar is.

Wel heb ik recent de Navigatie-gegeven geupdatet naar de editie van November 2016.

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn Passat GTE zit een Discover Pro media- en navigatie systeem.

Helaas wordt hier in het navigatiescherm niet de huidige locatie getoond.

 

We hebben ook een Polo Cross (2015) met een Discover Media media- en navigatie systeem, waar de huidige locatie wel bovenaan het navigatiescherm wordt weergegeven.

 

Is dit wellicht een instelling die ik over het hoofd zie, of is de duurdere variant van de Discover-serie niet van deze handige optie voorzien...?

 

attachicon.gifDiscover_Serie.jpg

 

Heb jij eea aangepast met VAGCOM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Mickey,

 

Ik heb niks aangepast. In de Polo werkte dit al vanaf het begin correct maar in mijn Passat krijg ik het niet voor elkaar maar zou het wel graag willen...

 

Wie weet wat de nieuwste firmware-versie is van de DIscover Pro en hoe deze zelf te updaten is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Noxian,

 

Ik heb zo te zien dezelfde firmware als jij op de Discover Pro. Ik zie de huidige locatie wel linksboven in het scherm, maar niet in alle gevallen: als het contact nog is ingeschakeld zie ik de huidige locatie niet, pas als ik de motor uitschakel komt de huidige locatie in beeld.

 

Contact ingeschakeld

post-24017-0-06790900-1484242560_thumb.jpg

 

 

Contact uitgeschakeld

post-24017-0-28580800-1484242593_thumb.jpg

 

 

In het splitscreen is de huidige locatie wel te zien als het contact nog ingeschakeld is, je kan kijken of dat bij jou ook zo is. Linksboven in het scherm staat dan de stand van de Dynamic Drive Control (optie, ik weet niet of jij die ook hebt), maar die verdwijnt zodra het contact uitgeschakeld wordt. In plaats daarvan komt dan de huidige locatie in beeld.

 

NB: Ik zie dat er bij jou een WiFi-spot icoontje boven in beeld staat. Kan het zijn dat de huidige locatie daarom niet wordt getoond? Ik heb geprobeerd dat WiFi-icoontje in beeld te krijgen (had ook een actief gekoppeld toestel op dat moment), maar ik krijg dat icoontje niet in beeld. Kan zijn omdat ik een SIM-kaartje in het media apparaat heb zitten, er wordt dan een ander icoontje zichtbaar. Wie weet verschijnt de huidige locatie wel als dat WiFi-icoontje niet langer in beeld is.

aangepast door Herbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hai Herbie,

 

Je hebt gelijk! Als ik mijn contact uitzet, krijg ik die melding dat je je mobiele telefoon niet moet vergeten en de meldingen over de volgende oplaad- en klimatiseringstijden. Dus het navigatiescherm kun je dan niet zien. Maar als ik lang genoeg wacht zie ik inderdaad de huidige locatie links bovenin het scherm staan! Nooit eerder gezien...

 

Echter, zodra het contact wordt aangezet is dit weer verdwenen. Dus een nogal merkwaardige situatie.

Ik heb geen Dynamic Drive Control dus krijg daar ook geen meldingen van.

Ik zou de WLAN verbinding nog uit kunnen zetten om te zien of de huidige locatie wel permanent in beeld blijft. Wordt vervolgd...;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfs zal ik de WLAN verbinding en Hotspot deactiveer, verschijnt de huidige locatie alleen zodra ik mijn contact uitzet. Bij het opnieuw inschakelen van het contact verdwijnt de locatie onmiddellijk.

Denk dat dit toch een software-bug is.

 

Iemand enig idee wat de laatste versie software voor de Discover Pro is en waar ik die kan vinden om 'm zelf in het systeem te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfs zal ik de WLAN verbinding en Hotspot deactiveer, verschijnt de huidige locatie alleen zodra ik mijn contact uitzet. Bij het opnieuw inschakelen van het contact verdwijnt de locatie onmiddellijk.

Denk dat dit toch een software-bug is.

 

Iemand enig idee wat de laatste versie software voor de Discover Pro is en waar ik die kan vinden om 'm zelf in het systeem te zetten?

 

Geen idee welke het is, maar de mijne geeft het volgende aan....

 

Hardware: H51

Software O814

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden