RohanV6 Geplaatst 14 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 december, 2016 Hoi leden, Ben aan het kijken voor een verlagingsset voor de V6. Heb dus 2 setjes gevonden voor nette prijzen. Wat ik dus wil weten is wat nou het verschil is tussen de verlagingsveren van Eibach en verlagingsveren van H&R. Er staat dat ze allebei maar tot 20% stugger zijn dan origineel, maar er staat niet waarom H&R €100,- duurder is dan Eibach. Heeft iemand ervaring met deze merken onder de Passat i.c.m. originele schokdempers, en weet iemand het verschil tussen deze 2 merken? Hoor graag van jullie! Gr. Rohan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
1 Mark91 Geplaatst 26 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 december, 2016 Heb je al eens een link gestuurd, ap is gewoon bestelbaar hoor en anders bestel je die van een w8 die is zowiezo leverbaar 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dianick Geplaatst 15 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2016 (aangepast) Ik heb onder voorgaande auto's zowel Eibach als H&R gehad. Ik zou altijd voor een compleet set gaan. Ik heb me vorige week net kunnen bedwingen om niet een Eibach verenset te kopen. Ik kon een, nieuw in doos, setje Eibach voor de helft van de nieuwprijs krijgen. Mijn gedachte was om zo de auto net even wat mooier te hebben staan. Dat zou ook wel het geval geweest zijn, maar uiteindelijk betwijfel ik of het ook beter gereden had. Je gaat een verlagingsveer met een, waarschijnlijk, redelijk versleten schokdemper combineren. Ik weet niet hoeveel kilometers jouw auto al achter de rug heeft, maar de mijne is 240K oud. Ik ga er maar even vanuit dat de schokdempers die zelfde afstand mee zijn geweest. Dat ze niet uitwendig lekken wil nog niet zeggen dat ze nog helemaal goed zijn. Vandaar dus dat ik van de Eibach veren afgezien heb. Ik wacht nu even tot ik weer wat centen heb en tot ik de wat belangrijkere dingen eerst gedaan heb. Dan zal ik daarna waarschijnlijk voor de B12 kit gaan. Dit is een set van Eibach veren en Bilstein schokdempers. Dat rijdt echt geweldig. Ik heb zo'n set onder mijn Audi A3 Sportback gehad en was gewoon helemaal af. Onder vorige auto's heb ik verschillende sets gehad, maar altijd complete sets en nooit alleen verlagingsveren met originele schokdempers. Onder een Audi A4 Avant (B6) heb ik een KW set gehad. Dat reed ook goed. Onder een VW Bora had ik een H&R set. Dat was ook OK. Maar het meest te spreken was ik over het B12 set van Eibach en Bilstein. Qua kosten zal het iets meer zijn omdat je ook de dempers vervangt, maar het meeste werk zit toch in de voorste dempers en veren. Dat maakt dus ook niet uit als je alleen de verlagingsveren doet. Ook dan moet de hele voorkant los en moet je de auto uit laten lijnen. Ik zou dus voor een complete set gaan. 15 december, 2016 aangepast door Dianick 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 15 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2016 (aangepast) Complete set rijdt een stuk beter dan enkel verlagingsveren. Verder sluit ik mij volledig aan bij @@Dianick. 15 december, 2016 aangepast door Fopperr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 15 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2016 (aangepast) Heeft de Passat ook net als de Audi A4 last van iets andere achterwielkasten ten opzichte van de voorzijde waardoor het lijkt of hij na verlaging iets te ver doorzakt? Bij mijn Audi A4 avant heb ik bij mijn B12 set na 6mnd aan de achterzijde een 2cm verhogingsring van Weitec moeten plaatsen. Hij staat nu met de wielkasten perfect recht. Er zijn enkele merken die setjes verkopen met voor 4cm verlaging en achter 3cm. Kijk ook is naar een AP schroefset, prima kwaliteit, betaalbaar, en veel comfort. 15 december, 2016 aangepast door bert888 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 15 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2016 Ik heb AP en rijdt inderdaad erg goed. Bij de 3c moet hij voor een cm lager dan achter. Ik heb bij de b7 de verlaging op achter op max terwijl ik voor nog 1cm over heb. Hij staat ongeveer recht maar kan voor de cm nog wel naar beneden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 25 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 Heb idd gekeken voor een AP schroefset, maar na 2x bestellen en niks ontvangen behalve refund heb ik het opgegeven. Blijkt dat er geen AP schroefsets meer geproduceerd worden voor de 2.8 V6 4Motion modellen. Ben nu dus aan het kijken voor een standaard verlagingssetje van ongeveer 35mm. Of mijn schokdempers nog in goede staat zijn weet ik niet, maar dat is geen probleem dan vervang ik die ook gelijk mee. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 25 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 Inpv originele schokdempers kun je ook voor de sportversie kiezen. De meeste merken leveren die. Ik heb ze van Monroe laten plaatsen. Deze zijn iets korter. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 25 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 Hoi Rohan, Ik heb eerst 2 jaar met H&R 40/40 veren gereden op std schokdempers. Dit rijd gewoon goed en soepel. Heb nu sinds kort bilstein b8 dempers erbij. Dit rijd natuurljk nog beter en strakker als de std dempers, maar met ee std dempers is het ook goed te doen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 25 december, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 december, 2016 Oke, bedankt voor de reacties allemaal! Ga ff kijken voor een setje nieuwe sportdempers en een mooi setje van H&R. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
RohanV6
Hoi leden,
Ben aan het kijken voor een verlagingsset voor de V6.
Heb dus 2 setjes gevonden voor nette prijzen.
Wat ik dus wil weten is wat nou het verschil is tussen de verlagingsveren van Eibach en verlagingsveren van H&R.
Er staat dat ze allebei maar tot 20% stugger zijn dan origineel, maar er staat niet waarom H&R €100,- duurder is dan Eibach.
Heeft iemand ervaring met deze merken onder de Passat i.c.m. originele schokdempers, en weet iemand het verschil tussen deze 2 merken?
Hoor graag van jullie!
Gr. Rohan
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten