In België ontdekte ik dat de hemel helemaal achteraan een natte plek had. Nog netjes schoon , geen roestvlek of zo.
Eerst dacht ik aan het rubber van de antennevoet (die is aardig ver heen) maar die zit te ver weg van de plek lijkt me.
Vocht komt tussen de spleet van de hemel en de trim door.
Logische oorzaak lijkt lekkage langs de voet van 1 van de doorvoer rubbers voor de elektra die daar de auto in gaan. De rechter. En die zit recht boven de vochtplek.
Het was me ook al eens opgevallen dat er om de voet van dat rubber wat roestblaasjes zaten, nu vermoed ik dus dat er water langs kruipt.
Om grotere ellende te voorkomen met waarschijnlijk meer lak schade en verroeste stukjes metaal die gaan afbreken van de carrosserie als ik dat rubber lostrek / er uittrek lijkt het me beter rondom de voet van dat rubber ofwel een laagje zwarte kit te kitten en / of een stukje op maat geknipt (met ronde uitsparing) dakreparatietape te plakken. Of een laag doorzichtige lijm over de voet / stuk carrosserie aan te brengen. Zodat er geen water meer kan lekken.
Gezien de leeftijd van m'n wagen is die reparatie waarschijnlijk de makkelijkste en ook meteen afdoende.
Met de klep dicht is zo'n reparatie sowieso totaal niet zichtbaar.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met de lekkage daar , en welke oplossing heb jij toen gekozen?
Vraag
Max1966
Beste Passanten,
In België ontdekte ik dat de hemel helemaal achteraan een natte plek had. Nog netjes schoon , geen roestvlek of zo.
Eerst dacht ik aan het rubber van de antennevoet (die is aardig ver heen) maar die zit te ver weg van de plek lijkt me.
Vocht komt tussen de spleet van de hemel en de trim door.
Logische oorzaak lijkt lekkage langs de voet van 1 van de doorvoer rubbers voor de elektra die daar de auto in gaan. De rechter. En die zit recht boven de vochtplek.
Het was me ook al eens opgevallen dat er om de voet van dat rubber wat roestblaasjes zaten, nu vermoed ik dus dat er water langs kruipt.
Om grotere ellende te voorkomen met waarschijnlijk meer lak schade en verroeste stukjes metaal die gaan afbreken van de carrosserie als ik dat rubber lostrek / er uittrek lijkt het me beter rondom de voet van dat rubber ofwel een laagje zwarte kit te kitten en / of een stukje op maat geknipt (met ronde uitsparing) dakreparatietape te plakken. Of een laag doorzichtige lijm over de voet / stuk carrosserie aan te brengen. Zodat er geen water meer kan lekken.
Gezien de leeftijd van m'n wagen is die reparatie waarschijnlijk de makkelijkste en ook meteen afdoende.
Met de klep dicht is zo'n reparatie sowieso totaal niet zichtbaar.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met de lekkage daar , en welke oplossing heb jij toen gekozen?
Passat Variant 3B 1998.
aangepast door Max1966Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten