Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage op / langs dakhemel achter Variant


Max1966

Vraag

Beste Passanten,

 

In België ontdekte ik dat de hemel helemaal achteraan een natte plek had. Nog netjes schoon , geen roestvlek of zo.

 

Eerst dacht ik aan het rubber van de antennevoet (die is aardig ver heen) maar die zit te ver weg van de plek lijkt me.

 

Vocht komt tussen de spleet van de hemel en de trim door.

 

Logische oorzaak lijkt lekkage langs de voet van 1 van de doorvoer rubbers voor de elektra die daar de auto in gaan. De rechter. En die zit recht boven de vochtplek.

 

Het was me ook al eens opgevallen dat er om de voet van dat rubber wat roestblaasjes zaten, nu vermoed ik dus dat er water langs kruipt.

 

Om grotere ellende te voorkomen met waarschijnlijk meer lak schade en verroeste stukjes metaal die gaan afbreken van de carrosserie als ik dat rubber lostrek / er uittrek lijkt het me beter rondom de voet van dat rubber ofwel een laagje zwarte kit te kitten en / of een stukje op maat geknipt (met ronde uitsparing) dakreparatietape te plakken. Of een laag doorzichtige lijm over de voet / stuk carrosserie aan te brengen. Zodat er geen water meer kan lekken. 

 

Gezien de leeftijd van m'n wagen is die reparatie waarschijnlijk de makkelijkste en ook meteen afdoende.

 

Met de klep dicht is zo'n reparatie sowieso totaal niet zichtbaar.

 

Heeft iemand een soortgelijke ervaring met de lekkage daar , en welke oplossing heb jij toen gekozen?

 

 

Passat Variant 3B 1998.

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net een enorme stortbui hier geweest die zo'n 15 minuten duurde.

 

Daarom direct daarna maar weer eens gekeken.......alles droog ....geen vochtplek.....niks te zien......ik begrijp er niks van.

 

Tenzij het water heel langzaam naar binnen kruipt. 

 

Ik zal daarom straks nog maar eens gaan voelen.

 

Bizar dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag na (veel) regen weer gekeken en gevoeld. Is totaal droog.

 

Het is voor mij echt een enorm raadsel waar de natte plek vandaan kwam.

 

Ik ga wel voor de zekerheid t.z.t. een randje kit langs de voeten van die twee doorvoer rubbers leggen.

 

Kan geen kwaad lijkt me..

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hetzelfde, ik heb rondom de beide doorvoerrubbers naar de achterklep een flink rand siliconenkit gelegd en ook aan de binnenzijde van de carosserie( eerst de kunststofachterplaat voorzichtig verwijderen) de ruimte volgespoten. Daarna kurkdroog.

Ook de antennevoet lekt snel, evt. vervangen en ook kitten.

 

succes

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ruitenwisser vloeistof op die plek is onmogelijk   En daarbij , ik gebruik die sproeier zelden.

 

Als het iets is , dat is / was het regenwater ofwel als lekkage of misschien regen die aan / op kleding / bagage o.i.d. dergelijks zat en op die plek is achtergebleven.

 

Die dag was er wel wat regen gevallen.

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden