Ga naar inhoud
  • 0

comfort control module issue


RobbieVanGeenen

Vraag

Beste forum'ers, 

 

Sinds enige tijd wordt mijn 3BG geplaagd door een storing, die voor zover ik heb kunnen vaststellen met het zoeken op symptomen, veroorzaakt wordt door een storing m.b.t. de comfort control module. Het begon ermee, dat de centrale vergrendeling via de afstand bediening steeds slechter ging functioneren, totdat die helemaal niet meer reageerde en het portier met de sleutel geopend en op slot gedraaid moest worden.

 

De situatie is inmiddels nu is dat, wanneer het portier geopend wordt, knippert de interieurverlichting onregelmatig en de indicatie op het dashboard dat het portier open staat knippert dan ook onregelmatig en geeft de bijbehorende akkoestische 'ping' indicatie op dezelfde onregelmatige manier. De electrische ramen kunnen niet geopend of gesloten worden en ook de climatronic werkt niet, want krijgt geen indicatie van de omgevingstemperatuur (hier staan twee liggende streepjes, i.p.v. een cijfer, dus _ _ °C  ipv bijv 21°C.

 

Nadat de wagen een minuut of tien tot een kwartier gelopen heeft, lijkt alles langzaam tot leven te komen en op het laatst werkt alles weer normaal. Het vreemde vind ik vooral, de geleidelijkheid, waarmee bijvoorbeeld de electrische vensters reageren op de knoppen. Hoe langer de wagen loopt, des te beter reageren ze en gaan ze per druk op de knop verder open of dicht, tot ze op het laatst met één druk volledig openen of sluiten.

 

Herkent iemand dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de reacties. De accu is nog geen twee jaar oud. Starten is geen probleem. Ik had inderdaad al gelezen, dat vocht een veroorzaker van problemen kan zijn, maar het is daar onder nooit nat geweest. Desondanks zegt m'n gevoel, dat het spanning gerelateerd is. Zou het kunnen liggen aan een slechte dynamo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden