Ga naar inhoud

RobbieVanGeenen

Members
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over RobbieVanGeenen

  • Verjaardag 09-04-1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.corrado-vr6.org/

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Valkenburg
  • Interests
    Auto's, Computers en Muziek.
  • Naam
    Robbie

RobbieVanGeenen's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedankt voor de tip. Ik zal dit in elk geval gaan controleren.
  2. Bedankt voor de reacties. De accu is nog geen twee jaar oud. Starten is geen probleem. Ik had inderdaad al gelezen, dat vocht een veroorzaker van problemen kan zijn, maar het is daar onder nooit nat geweest. Desondanks zegt m'n gevoel, dat het spanning gerelateerd is. Zou het kunnen liggen aan een slechte dynamo?
  3. Beste forum'ers, Sinds enige tijd wordt mijn 3BG geplaagd door een storing, die voor zover ik heb kunnen vaststellen met het zoeken op symptomen, veroorzaakt wordt door een storing m.b.t. de comfort control module. Het begon ermee, dat de centrale vergrendeling via de afstand bediening steeds slechter ging functioneren, totdat die helemaal niet meer reageerde en het portier met de sleutel geopend en op slot gedraaid moest worden. De situatie is inmiddels nu is dat, wanneer het portier geopend wordt, knippert de interieurverlichting onregelmatig en de indicatie op het dashboard dat het portier open staat knippert dan ook onregelmatig en geeft de bijbehorende akkoestische 'ping' indicatie op dezelfde onregelmatige manier. De electrische ramen kunnen niet geopend of gesloten worden en ook de climatronic werkt niet, want krijgt geen indicatie van de omgevingstemperatuur (hier staan twee liggende streepjes, i.p.v. een cijfer, dus _ _ °C ipv bijv 21°C. Nadat de wagen een minuut of tien tot een kwartier gelopen heeft, lijkt alles langzaam tot leven te komen en op het laatst werkt alles weer normaal. Het vreemde vind ik vooral, de geleidelijkheid, waarmee bijvoorbeeld de electrische vensters reageren op de knoppen. Hoe langer de wagen loopt, des te beter reageren ze en gaan ze per druk op de knop verder open of dicht, tot ze op het laatst met één druk volledig openen of sluiten. Herkent iemand dit?
  4. Ik moet Gurby hier bijvallen Als ervaringsdeskundige met 2x VR6 en 2x V5 kan ik slechts beamen dat de motor me nooit in de steek heeft gelaten. De huidige V5 heeft zelfs 2,5 ton gelopen op de originele kettinggeleiders. Paar maanden geleden nog door een VW specialist bekeken en mankeert niets. Zoals Gurby al zegt, zijn de vele korte ritten killers, maar da's volgens mij inmiddels wel algemene kennis. Gelukkig pak ik voor die ritten de fiets
  5. Thanks! Sorry voor de 'mispost'. Als newbie moet ik m'n weg nog een beetje zoeken Geen probleem Robert
  6. Duidelijk. Bedankt voor het 'verlossende' antwoord
  7. Dag, Om een vermoeden dat ik heb, definitief te bevestigen de volgende vraag: Wanneer de uiterste vier van de acht contactpunten 'loos' zijn in de audio DIN stekker, dus niet bedraad, betekent dit dat er geen speakers achterin gemonteerd zijn? Dan zijn de roosters in de achterportieren kennelijk standaard, maar niet noodzakelijkerwijs 'gevuld'? Groetjes, Robbie
  8. Bij mij hetzelfde hier, maar ik heb niet de indruk dat dat kapot is. Het is slechts het uitzetten van alarm op de achterklep. Het openen en ontgrendelen moet je nog steeds handmatig doen. Het verschil met geheel openen van de auto via de AB is dat de auto weer meteen sluit incl alarm als je de achterklep dichtgooit. Gr Jos Ok, dat kan ik volgen. Maar dat wetende, wat is dan de toegevoegde waarde van de ontgrendelingsschakelaar in het bestuurdersportier? De brandstofklep, bijvoorbeeld, het schakelaartje ernaast, wordt niet alleen ontgrendeld, maar opent ook op een kier. Al is dat laatste natuurlijk ook wel nodig, omdat die anders niet makkelijk geopend kan worden. Ik verwachtte iets dergelijks ook bij de achterklep, te meer omdat bij het vergelijkingsmateriaal dat ik heb (i.c. de achterklep ontgrendeling op de GP wél ontgrendelt en op een kier opent. Maar eerlijk is eerlijk, dat laatste is ook wel noodzaak vanwege het ontbreken van een handgreep. Het is verder geen onoverkomelijkheid, maar ik ben dan gewoon in dat opzicht wat autistoïde en wordt heel onrustig van het kleinste kleinigheidje wat 'niet hoort'
  9. Even inhakend op deze draad; omdat ik mijn passat koud een week heb, zit ik met de volgende vraag, omdat ik een donkerbruin vermoeden heb, dat de schakelaar van de achterklep bij mij ook niet helemaal in optima forma is. Wat ik weet van de FIAT Grande Punto van m'n vriendin is dat je de klep daadwerkelijk hoort opengaan plus geluid van een servomotortje (zo stel ik me dat dan iig voor). Zoiets verwachtte ik dus ook op de Passat, maar gebeurt niet. Ook na het indrukken van de knop op de AB van de sleutel, niets. Met de handgreep is de koffer overigens zonder probleem te openen en dan hoor je wél dat 'servo geluidje'. Mag ik er van uit gaan dat dit bij mij een defect betreft? Groetjes, Robbie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden