Ga naar inhoud
  • 0

Bekleding deurpaneel laat deels los......


Max1966

Vraag

Beste mede Passanten,

 

Vandaag ontdekte ik tijdens de schoonmaak beurt dat op het paneel van de bestuurdersdeur (zwart met grijs velours) de stof in een hoek / ronding deels loslaat.

 

Even schrikken wel.

 

Heeft iemand een zelfde ervaring gehad en een oplossing hiervoor?

 

Ik lees op een VOLVO forum iets over met een föhn verwarmen en dan weer aandrukken...........?

 

Tips en advies zijn als altijd welkom!

 

 

Passat Variant 1998

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Niemand hier ervaring hiermee, en dat is gelukkig ook.

 

Ik heb een bedrijf gevonden in Den Haag dat autobekleding repareert en / of vervangt.

 

Als ik tijd heb en daar ben geweest zal ik dat hier laten weten.

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles zit verder nog (steeds) strak geplakt en vast in mijn wagen , dus dit was wel even een verassing.

 

M'n wagen is nu 18 jaar oud , maar zeker van binnen is ie nog (bijna) als nieuw.

 

Bij elke APK krijg ik dat weer te horen.  Kwestie van netjes houden en zo.

 

Ik ben benieuwd wat het bedrijf me gaat vertellen / kan aanbieden.

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag langs bedrijf geweest.

 

Stof opnieuw vastplakken gaat niet volgend hen.

 

Aanbod voor het vervangen van de bekleding van het paneel en de bekleding van de armsteun (die is iets gesleten op de randen) is 260 euro ex. en 180 euro ex voor alleen paneel.

 

Meeste tijd gaat volgens hen zitten in het verwijderen van de oude lijm.

 

Daar ga ik dus eerst even goed over nadenken, toch een hoop euro's.

 

Mocht ik het beslissen te laten doen dan ga ik toch (eigenwijs) eerst zelf aan de slag. Ik ga dan proberen via het gat waar het bedieningspaneel in zit, en ik tussen de bekleding kan komen,  toch lijm aan te brengen en het vast te zetten.

 

Lukt het niet dan is laten doen de oplossing , lukt het wel dan spaar ik 180 euro ex uit.

 

Andere optie is het zo laten , maar mezelf kennende ga ik me elke keer er weer aan storen.

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de tip , ik ben al even bezig om rond te kijken.

 

Probleem is dat 2e hands exemplaren vaak per set van 4 gaan of/ en er meestal niet echt fris (smerig) uitzien.

 

Ik ben in ieder nog geen net exemplaar tegengekomen. Maar wie weet wat ik nog tegen ga komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het ook gewoon zelf lijmen heb ik ook gedaan werkt prima gewoon paneel eraf halen paar kleine gaatjes erin maken aan de achterkant spuitlijm erin spuiten en dan goed uitstrijken zodat de lijm wordt verdeelt

Mocht je een ander paneel willen pb me maar maatje van mij heeft er nog genoeg liggen en nette staat en ook gewoon perstuk te koop

aangepast door rob 1.8turbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het ook gewoon zelf lijmen heb ik ook gedaan werkt prima gewoon paneel eraf halen paar kleine gaatjes erin maken aan de achterkant spuitlijm erin spuiten en dan goed uitstrijken zodat de lijm wordt verdeelt

Mocht je een ander paneel willen pb me maar maatje van mij heeft er nog genoeg liggen en nette staat en ook gewoon perstuk te koop

Wat voor lijm heb je gebruikt?

 

Ik ben namelijk bang dat er lijm door de stof heen komt en het vlekken geeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden