Ga naar inhoud
  • 0

OPS en Clima weergave op Radio


Harold

Vraag

Goedendag,

 

Heb alles al een tijdje in huis en in de auto, maar op een of andere manier krijg ik maar geen OPS of Clima weergave op mijn schermen. Ik heb al een Zenec e2014 gehad en recentelijk een Pioneer Avic-F9310BT aangeschaft (is nu te koop) en beiden geven niets weer. Stuurwielbediening achteruitrij functie navi op tellerunit alles werkt behalve wat ik wil dat gaat werken.

 

Ik heb de volgende onderdelen verbouwd:

 

Can-gateway: 3C0 907 530 E (fout melding op radio, navi en telefoon, bij terugplaatsen van de RNS300 alle foutmeldingen weer weg)

Boordnet: 3C8 937 049 E (geen foutmeldingen)

Clima unit 3e generatie: 3AA 907 044 AJ (2 foutmeldingen i.v.m. rood full-mfa instrumenten paneel)

OPC module: 3C8 919 475 (had eerst de 56D 919 475 A van Alie Express) op adres 10 geen foutmeldingen te bekennen)

 

Alles 6-voudig nagekeken of de coderingen juist zijn ingesteld en alles klopt. Alle componenten zijn gewoon te configureren en dus te benaderen.

 

Wie o wie kan mijn neus de goede richting opzetten?

 

Groeten,

 

Harold

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als alles goed is ingeleerd zou t moeten werken.

In jouw geval kunnen er dan 2 dingen aan de hand zijn

1 je radio ondersteund het niet

2 je moet het in je radio aanzetten

 

wat je evt nog zou kunnen doen is met een originele RNS testen of het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Alle,

 

Bedankt voor je bijdrage, echter ondersteund de radio het wel. De radio springt op de achteruitrijcamera bij het inschakelen van de achteruit, het knopje om de OPS te laten zien blijft donker grijs en is dus niet beschikbaar.

 

Helaas heb ik geen RNS liggen die het ook ondersteund en om er nu weer een radio bij te kopen krijg ik waarschijnlijk een klap in de nek van mijn vrouw  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zou met een forumlid kunnen afspreken die wel ops/cc heeft in zijn auto.

even zijn radio eruit en jouw radio in die auto en omgekeerd. Dan weet je waar de fout zit.

Van de systemen die ik verkocht weet ik dat de radio een menu had waar je ops en cc kon aan/uit zetten. Je moest wel met een speciaal wachtwoord in dat menu komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Settings nog maar eens gecontroleerd, lijkt niks mis mee.

 

Antwoord van Pioneer " Vermoedelijk software van auto te oud " Radio is van 2011 en de geupgrade onderdelen zijn van 2007/2010.

 

Misschien toch maar eens een Can-gateway richting de Q zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dieseltje : zie onderstaand. ( de E_versie )

 

Adres 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530-V2.clb
   Onderdeelnr. SW: 3C0 907 530 E    HW: 3C0 907 951 
   Component: J533__Gateway   H10 0080  
   Revisie:   H10       Serienummer: 1200P077170008
   Codering: F9A07F464006022002
   Dealer #: WSC 05311 123 12345
   VCID: 234F8246E22E13264D-8076
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden