Ga naar inhoud
  • 0

Tikkend geluid


DePaSsat4Ever

Vraag

Beste mensen, mijn naam is Erwin en heb sinds kort een Vw Passat station uit 1998, type 20v zonder turbo.

 

Ik heb de auto drie weken geleden gekocht. De verkoper gaf aan dat de kleppen ietsje tikten. Volgens de garage waar de auto in onderhoud was, was het een kwestie van olie en filter vervangen en warmdraaien op de autobahn.

 

Binnen een week heb ik de olie en het filter laten vervangen bij eigen garage. Het tikken was er nog steeds. Ik heb er 20 minuten van te voren wel flush ingegooid, voor de olie en filter wissel.

 

Daar ik me verder ingelezen heb, toch maar weer naar de garage. Carterpan er onder vandaan en kleppen deksel eraf en laten reinigen. aanzuigbuis en pomp ook vervangen. Er kwam een schoendoos houtskool onder het kleppendeksel vandaan.

 

Helaas het probleem is er nog steeds.

Het tikken ontstaat alleen als de motor op 90 graden is.

Tijdens de eerste rit tbv de oliewissel nr1 begon de auto in de stad enorm te stotteren en te tikken. Blik achtig.

Tijden het optrekken met warme motor bij de 2000 rpm tikt ie kort, dit in elke versnelling. Soms kort tijdens constante snelheid.

Wat mij vandaag opviel,bij het volledig intrappen van de gas( optrekken), houd de motor in vanaf de 2000rpm en begint pas weer bij 3000 rpm te trekken. Ook tijdens het intrappen gas( volledig) ontstaat er een sissend geluid.

 

Iemand een idee of  oplossing?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het tikken kan de nokkenasketting / spanner zijn. Dat had ik ook met de 3B zelfde motor. Inderdaad ook vooral wanneer de motor warm was. Na het vervangen was het probleem voorbij. Het is een aardig klusje kan ik mij herinneren.

 

Het inhouden en stotteren herken ik niet i.r.t. die ketting maar mogelijk is het bij jou al een tandje erger? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden