Ga naar inhoud
  • 0

Waar moet je opletten bij het kopen van een 2.3 V5 bj2004


KoosV

Vraag

Goedemorgen, ik rij momenteel een passat 2.0 20v uit 2003.

Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een mooie 2.3 V5 uit 2004 met 226000km op de teller.

Deze auto is geheel dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt gehad bij 209000km.

Mijn vraag aan de kenners van deze motoren, waar moet ik opletten=

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De kosten liggen ergens tussen de 1000 en 3000 euro afhankelijk waar je heen gaat.

 

De motor moet er uit getakeld worden.

 

Maar misschien even test ritje maken, start die goed en hoe klinkt de motor. Zou handing zijn als

Je hem ook kan uitlezen, kijken of er storingen zijn.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Nick.

 

Ik heb er vanmiddag een proefrit ingemaakt en hij rijdt erg goed. De motor lijkt wel een naaimachine zo stil.

Heb alleen nergens kunnen vinden of hij al revisie heeft gehad aan de ketting. Ik heb wel de vw dealer uit het

onderhoudsboekje. Ik denk dat ik die volgende week ga bellen. Ik twijfel nu wel, hij rijdt en klink super maar wanneer

komt die onderhoud er aan als het niet gebeurd zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Nick.

 

Ik heb er vanmiddag een proefrit ingemaakt en hij rijdt erg goed. De motor lijkt wel een naaimachine zo stil.

Heb alleen nergens kunnen vinden of hij al revisie heeft gehad aan de ketting. Ik heb wel de vw dealer uit het

onderhoudsboekje. Ik denk dat ik die volgende week ga bellen. Ik twijfel nu wel, hij rijdt en klink super maar wanneer

komt die onderhoud er aan als het niet gebeurd zou zijn.

Ja het verschilt per gebruiker. Ketting zou zogenaamd een auto leven mee moeten gaan maar zoals ik hier lees op het forum heeft de 1 al

Problemen na 160.000 op de teller en de ander rijdt 3 ton zonder problemen.

 

Ik zou idd die VW dealer even contacten.

 

Zou ook even kijken onder de oliedop of die dop schoon is aan de onderkant of dat er dikke drap aan vast kleeft (black sludge)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar heb ik naar gekeken, maar de dop zag er goed uit.

Heb de auto op de snelweg even flink doorgetrokken boven de 6000 toeren (3e versnelling) dat hing erg vlot zonder een doodpunt of zo.

Het is trouwens een vrij luxe uitvoering, maar wel standaard zoals hij ooit is geleverd.

Maar als er veel black sludge had gezeten wat is dan de oorzaak en het gevolg.

aangepast door KoosV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteindelijk zal het de prestatie van je motor verslechteren, inhouden tijdens het rijden enz. Bijvoorbeeld doordat je Carterontluchtingsslang verstopt raakt, lucht kan niet ontsnappen en er bouwt dan druk op.

 

Die slang kan je ook nog eventueel checken.

 

561daa30c4b61daa29d419f71040d718.jpg

 

Maar erg fijne auto! Heb dezelfde maar dan uit BJ 2003 :)

 

Mooie motor is het

dddcf79cae839680645155b583ad5228.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De binnenkant was zeer netjes aan de buitenkant had hij helaas wat gebruikssporen.

Vergat ik trouwens nog te vragen, klopt het dat de koppeling iets zwaarder gaat bij een 2.3 V5 dan een bij een 2.0 20v. Schakelt verder wel gewoon erg goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

shell v power tanken dit heeft een reinigende werking is beter voor de prestaties en onderhoud van het blok,en inderdaad dat onderdeel op de foto goed inspecteren dit scheurt meestal in de knie van de bocht waar je het niet ziet.olie van de versnellingbak een keer vervangen dit geeft een aardige verbetering gaat alles veel soepeler.veel plezier met je v5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

shell v power tanken dit heeft een reinigende werking is beter voor de prestaties en onderhoud van het blok,en inderdaad dat onderdeel op de foto goed inspecteren dit scheurt meestal in de knie van de bocht waar je het niet ziet.olie van de versnellingbak een keer vervangen dit geeft een aardige verbetering gaat alles veel soepeler.veel plezier met je v5.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je vertellen dat ik in het begin niet echt verschil merkte met die verschillende brandstoffen.

 

Maar na een paar maanden 98 van BP getankt te hebben en voor paar weken 95 was die reactie op het gas pedaal flink veranderd.

 

En dan bedoel ik, hij trekt minder goed door met 95

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel nu of ik er voor moet gaan of gewoon in mijn 2.0 20v moet blijven rijden, waar de riem 20000km geleden is vervangen.

De 2.3 V5 rijdt erg lekker, klink ook goed, maar het kan zo zijn dat die ketting binnen 20000km bv vervangen moeten worden.

Ik heb wel begrepen dat je het bij een ketting ga horen, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoiets?

 

Maar wat is nou eigenlijk het verschil met zijn huidige 2.0 en een V5? Het geluid en iets meer vermogen?

 

Volgens mij zou een 2.8 V6 een betere optie zijn dan?

 

 

ce41064b69e1e8ef8338b5d2a6e49918.jpg

 

6ed00fb3f4241f78ae0fdb02bedb434c.jpg

Hoe zit dat eigenlijk in onderhoud? Zit die ketting ook tegen het schutbord of aan de voorkant?

 

Had die blauwe wel willen hebben

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden