KoosV Geplaatst 14 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Goedemorgen, ik rij momenteel een passat 2.0 20v uit 2003. Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een mooie 2.3 V5 uit 2004 met 226000km op de teller. Deze auto is geheel dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt gehad bij 209000km. Mijn vraag aan de kenners van deze motoren, waar moet ik opletten= Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 14 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Even kijken of die al een distributie ketting revisie heeft gehad. Duur grapje als je die moet vervangen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 14 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Bedankt, verder niets. Wat zijn gem. de kosten hiervan= Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 14 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 De kosten liggen ergens tussen de 1000 en 3000 euro afhankelijk waar je heen gaat. De motor moet er uit getakeld worden. Maar misschien even test ritje maken, start die goed en hoe klinkt de motor. Zou handing zijn als Je hem ook kan uitlezen, kijken of er storingen zijn. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 14 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Bedankt Nick. Ik heb er vanmiddag een proefrit ingemaakt en hij rijdt erg goed. De motor lijkt wel een naaimachine zo stil. Heb alleen nergens kunnen vinden of hij al revisie heeft gehad aan de ketting. Ik heb wel de vw dealer uit het onderhoudsboekje. Ik denk dat ik die volgende week ga bellen. Ik twijfel nu wel, hij rijdt en klink super maar wanneer komt die onderhoud er aan als het niet gebeurd zou zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 14 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Bedankt Nick. Ik heb er vanmiddag een proefrit ingemaakt en hij rijdt erg goed. De motor lijkt wel een naaimachine zo stil. Heb alleen nergens kunnen vinden of hij al revisie heeft gehad aan de ketting. Ik heb wel de vw dealer uit het onderhoudsboekje. Ik denk dat ik die volgende week ga bellen. Ik twijfel nu wel, hij rijdt en klink super maar wanneer komt die onderhoud er aan als het niet gebeurd zou zijn. Ja het verschilt per gebruiker. Ketting zou zogenaamd een auto leven mee moeten gaan maar zoals ik hier lees op het forum heeft de 1 al Problemen na 160.000 op de teller en de ander rijdt 3 ton zonder problemen. Ik zou idd die VW dealer even contacten. Zou ook even kijken onder de oliedop of die dop schoon is aan de onderkant of dat er dikke drap aan vast kleeft (black sludge) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 14 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 (aangepast) Daar heb ik naar gekeken, maar de dop zag er goed uit. Heb de auto op de snelweg even flink doorgetrokken boven de 6000 toeren (3e versnelling) dat hing erg vlot zonder een doodpunt of zo. Het is trouwens een vrij luxe uitvoering, maar wel standaard zoals hij ooit is geleverd. Maar als er veel black sludge had gezeten wat is dan de oorzaak en het gevolg. 14 mei, 2016 aangepast door KoosV Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 14 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Uiteindelijk zal het de prestatie van je motor verslechteren, inhouden tijdens het rijden enz. Bijvoorbeeld doordat je Carterontluchtingsslang verstopt raakt, lucht kan niet ontsnappen en er bouwt dan druk op. Die slang kan je ook nog eventueel checken. Maar erg fijne auto! Heb dezelfde maar dan uit BJ 2003 Mooie motor is het Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 14 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Nick, super bedank ik ben een beetje een leek betreft VW nog. Het ziet er inderdaad top uit en het rijdt erg lekker. Het is geen sportauto of zo, maar als het moet kan het en dat is belangrijk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 14 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Kijk ook naar het uiterlijk vooral je voorspatborden, achterklep, rond je voorruit, en als het variant is onder dakrails Succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 14 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 De binnenkant was zeer netjes aan de buitenkant had hij helaas wat gebruikssporen. Vergat ik trouwens nog te vragen, klopt het dat de koppeling iets zwaarder gaat bij een 2.3 V5 dan een bij een 2.0 20v. Schakelt verder wel gewoon erg goed! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rossi Geplaatst 16 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2016 shell v power tanken dit heeft een reinigende werking is beter voor de prestaties en onderhoud van het blok,en inderdaad dat onderdeel op de foto goed inspecteren dit scheurt meestal in de knie van de bocht waar je het niet ziet.olie van de versnellingbak een keer vervangen dit geeft een aardige verbetering gaat alles veel soepeler.veel plezier met je v5. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 16 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2016 shell v power tanken dit heeft een reinigende werking is beter voor de prestaties en onderhoud van het blok,en inderdaad dat onderdeel op de foto goed inspecteren dit scheurt meestal in de knie van de bocht waar je het niet ziet.olie van de versnellingbak een keer vervangen dit geeft een aardige verbetering gaat alles veel soepeler.veel plezier met je v5. Bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 16 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2016 Maar denk dat 98 ultimate meer reinigt? En competition 102 bij de firezone helemaal? Correct me if I'm wrong. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 16 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2016 Bedankt! Ik tank nu ook V-power omdat dit gewoon qua prijs het meest aantrekkelijk is bij ons in de buurt. Ultimate heb ik een paar maanden geleden getankt in België en dat rijdt ook erg goed! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 16 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2016 Kan je vertellen dat ik in het begin niet echt verschil merkte met die verschillende brandstoffen. Maar na een paar maanden 98 van BP getankt te hebben en voor paar weken 95 was die reactie op het gas pedaal flink veranderd. En dan bedoel ik, hij trekt minder goed door met 95 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 16 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2016 Ja, het duurt altijd even voor je wat merkt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rossi Geplaatst 16 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 mei, 2016 bp en firezone brandstoffen schijnen wel meer vermogen te leveren maar hebben niet de reinigende dopes die shell power wel heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 20 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2016 Ben er inmiddels wel achter dat deze nog geen ketting revisie heeft gehad. Als ik op het forum hierover lees kan ik hem dan beter laten staan! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rossi Geplaatst 20 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2016 kettingrevesie kost gauw 2000 euro bij de stealer 3500 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 20 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2016 Bij die vr6specialist in aalten 1200 ofzo. Ken ze verder niet, dus kan er verder niks over zeggen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 20 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2016 Ik twijfel nu of ik er voor moet gaan of gewoon in mijn 2.0 20v moet blijven rijden, waar de riem 20000km geleden is vervangen. De 2.3 V5 rijdt erg lekker, klink ook goed, maar het kan zo zijn dat die ketting binnen 20000km bv vervangen moeten worden. Ik heb wel begrepen dat je het bij een ketting ga horen, klopt dat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 @@KoosV staat die auto ergens op een website? Kunnen we hem even bekijken En wat is de verkoopprijs? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Toevallig deze? http://m.autowereld.nl/volkswagen/passat/2-3-v5-athene-sport-climate-control-cruise-control-trekhaak-18083674/details.html Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Is een 2.8 V6 niet iets voor je dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 (aangepast) Zoiets? Maar wat is nou eigenlijk het verschil met zijn huidige 2.0 en een V5? Het geluid en iets meer vermogen? Volgens mij zou een 2.8 V6 een betere optie zijn dan? Hoe zit dat eigenlijk in onderhoud? Zit die ketting ook tegen het schutbord of aan de voorkant? Had die blauwe wel willen hebben Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 21 mei, 2016 aangepast door Snicky Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
KoosV
Goedemorgen, ik rij momenteel een passat 2.0 20v uit 2003.
Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een mooie 2.3 V5 uit 2004 met 226000km op de teller.
Deze auto is geheel dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt gehad bij 209000km.
Mijn vraag aan de kenners van deze motoren, waar moet ik opletten=
Link naar reactie
Delen op andere sites
44 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten