Ga naar inhoud

GTE en vertrektijden in combinatie met nachttarief stroom


morris

Aanbevolen berichten

Hoi,

Wie van de E-rijders heeft al eens de moeite genomen om te kijken of het laden ook daadwerkelijk lukt tijdens nachttarief uren?

Ik zou graag 's avonds de stekker in het stopcontact willen steken, en dat de auto pas na 23:00u gaat laden ivm nachtstroom tarief.

 

Dat lijkt nu niet te lukken. de auto gaat altijd eerst laden tot de ingestelde 'ondergrens'.

 

Maar om praktische redenen overdag staat deze eigenlijk altijd ingesteld op 100%.

Want als je overdag ergens even parkeert en kunt laden, dan wil je eigenlijk dat de auto gewoon zoveel mogelijk oplaadt. Zou je dat niet doen, en je wegrij timer voor de volgende ochtend staat nog aan, dan zou die dus niet gaan laden overdag.

 

Iemand daar al iets slims op gevonden?

Die 'ondergrens' hadden ze volgens mij per locatie moeten maken in plaats van een overall setting?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@morris, er zitten 2 knopjes onder het groen-oranje-rode ledje naast de laadplug. Als je een timer ingesteld hebt en je wilt toch onmiddelijk laden dan druk je, nadat je de stekker ingeplugd hebt, op het bovenste knopje. Het laden begint dan onmiddelijk. Op deze manier kan je de ingestelde timer dus overrulen. Je kan de ondergrens dan dus rustig op een kleine waarde zetten of op 0%.

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

mja, niet helemaal :|

Ik laad ook regelmatig op plekken waar dan niet perse 16A beschikbaar is met goed fatsoen. Dus ik zou de vertrektijden ook willen gebruiken om die maximale laadsterkte te kunnen instellen. (dat doe ik nu iig).

Als je dat instelt in de default config, dan valt er bij een fatsoenlijke mode3 laadplek weer niet snel te laden, ook niet als je de timer overruled.

Het zijn allemaal luxe problemen:) maar programmeer technisch zou het ook niet heel veel extra werk moeten zijn om wat dingetjes toe te voegen. de electronica en de mogelijkheden zelf zitten al in de auto. Nu de software nog.

 

Maar snelle overrule met de knopjes is op zich geen onaardige truc. Dank daarvoor iig! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden