Ga naar inhoud
  • 0

Passat + Vreemde aanhanger storing


zuk4wd

Vraag

ik heb een Passat Variant 140PK TDI (2006)

en rijd soms met een AHW van 1700kg. er mag 1800kg achter de VW.

als ik er mee rijd is er niets aan de hand, dit gaat zonder problemen.

echter de dag er na (koude start) komt er dan een storing "Variable inlaat klep volgens mijn OBD reader)

als ik de motor 5 min laat draaien en dan herstart is de storing weg.

na 7 tot 10 dagen komt de storing niet meer terug.

 

wat moet ik doen ?

is dit te veel gevraagd van de motor om er met 1700KG mee te rijden en hang ik dus op de rand van de capiciteit van het motorblok te rijden of moet ik gewoon flink afrekenen en die inlaatklep vervangen ? (schijnt een deel van het inlaatspruitstuk aan vast te zitten)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien schoon (laten) maken? Vervangen kan altijd nog..

 

Weet niet of het makkelijk gaat wat ik voorstel maar vervangen zou niet mijn eerste optie zijn.

 

1700kg trekken is iig geen enkel probleem, mits je niet in te laag toerental rijdt. Met 80kmh is de 4 een mooie versnelling om te "cruisen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie kan zo'n log maken ?

andere hints zijn:

* gemiddeld genomen meer brandstof verbuik

* weinig kracht onderin.

 

ik heb wel zo'n dashcommand ding voor in je OBD en de bijbehorende app.

zelf snap ik er alleen geen pepernoot van die excel file die eruit komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even laten uitlezen met VCDS, de storing die jij opnoemt is raar. Volgens mij heeft jouw auto geen variabele inlaatklep.

Zal wel iets met de schoepenverstelling van de turbo kunnen zijn, of de EGR bedieding, of de smoorklep. Dat is met VCDS wel uit te lezen op de meetwaardeblokken. Kijk ook gelijk even je kabelboom motorruimte na, daar zit de bedrading van de bediening EGR en de druksensor roetfilter (als je die hebt) en de smoorklep ook in. Zoek maar even op is een draadje van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden