Ga naar inhoud

zuk4wd

Members
  • Aantal items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over zuk4wd

  • Verjaardag 20-03-1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.suzuki-4wd.nl

Profile Information

  • Plaats
    Hengelo
  • Interests
    VW Passat,4x4,Offroad

Overige

  • Vagcom
    Nee

zuk4wd's Achievements

0

Community reputatie

  1. Turbo is ongeveer 3jaar oud. Vacuüm slang van VGT lek, verklaar dat dit onderin geen boost heeft en dat soms hapert ? Ik dacht meer aan dat EGR vast zit, maar daar twijfel ik dus aan.
  2. Al een tijdje heeft mijn 2.0TDI uit 2007 een aantal klachten: 1: komt moeilijk van de plek af. (Lijk wel een bejaarde) eenmaal op toeren dan geen problemen. 2: bij continu snelheid (dus niet acceleren) haperen op diverse snelheden, niet altijd. 3: melding “öl prufen” terwijl er nog 3/4 inzit volgens peilstok. Random komt deze melding vlak na het starten. 4: verhoogd brandstofverbruik.
  3. waar kan ik dit uitlezen laten doen ?
  4. Wie kan zo'n log maken ? andere hints zijn: * gemiddeld genomen meer brandstof verbuik * weinig kracht onderin. ik heb wel zo'n dashcommand ding voor in je OBD en de bijbehorende app. zelf snap ik er alleen geen pepernoot van die excel file die eruit komt.
  5. ik heb een Passat Variant 140PK TDI (2006) en rijd soms met een AHW van 1700kg. er mag 1800kg achter de VW. als ik er mee rijd is er niets aan de hand, dit gaat zonder problemen. echter de dag er na (koude start) komt er dan een storing "Variable inlaat klep volgens mijn OBD reader) als ik de motor 5 min laat draaien en dan herstart is de storing weg. na 7 tot 10 dagen komt de storing niet meer terug. wat moet ik doen ? is dit te veel gevraagd van de motor om er met 1700KG mee te rijden en hang ik dus op de rand van de capiciteit van het motorblok te rijden of moet ik gewoon flink afrekenen en die inlaatklep vervangen ? (schijnt een deel van het inlaatspruitstuk aan vast te zitten)
  6. Zojuist in mijn lunch pauze kon ik de deur al weer gewoon openen, dus er is niets stuk, maar er zit dus wel vocht in wat vast gevroren was. kortom vocht verdrijven en klaar. normaal gezien is WD40 daar het beste voor, maar gezien "Ramses II" hier een negatief advies op gaf.
  7. Okay, Vanavond ff met de compressor en kruipolie aan de gang dus, betwijfel of deze olie de plek bereikt waar het probleem zich bevind.
  8. vanmorgen, -6 graden auto geopend, gestart en weer naar buiten om te krabben. echter de deur wou niet in het slot blijven hangen. ik heb vervolgens de key weer uit het dash gehaald. deur dicht gedaan en vast gehouden, toen met de remote op slot gedaan en dit ging. de deur zat weer dicht. vervolgens weer ontgrendeld met de remote maar de deur gaat niet meer open. via de passagiers kant en de hendel aan de binnenkant gaat de deur wel open. ook heb ik een paar keer deur op slot en van het slot geprobeerd met de remote maar ook met de sleutel nadat ik het kapje had verwijderd. wat kan er hier stuk zijn ?
  9. Ik heb hem toch maar gekocht, inmiddels meer dan 100km voor de lol rond gereden met een DVDtje erin, heerlijk... ik zag ook in het onderhouds boekje modificatie 13D8 staan, dus de ketting is er af. asap maar eens het bekende asje vervangen. en dan ergens laten chippen
  10. kort proefritje van 15min,,,,, niks aan de hand is OK. iemand hier verstand van VAGcom/OBD2/CAN ? een geresete fout code is nog op te halen, m.a.w. de laatste 10 foutcodes ofzo zijn die nog te zien met bijvoorbeeld. http://autowolf.nl/nl/144-ms309-obd2-handscanner.html
  11. Garage belde net, en zei dat het een vacuum slang was,klinkt aannemelijk....... any thoughts on that one.......how can i check if he's not telling me a lie ?
  12. ik wacht af,morgen krijg ik te horen wat het is, ik haak nog niet meteen af, zou leuk zijn als je zelf de boel kon inlezen. of ergens heen rijden omdat te vragen.
  13. Geweldig, net controle rit gedaan, auto had trilling tydens vorig proefrit, nieuwe banden voor hebben het probleem opgelost. Echter krijg een motorstöring werkstat er voor terug. Gloeispiraal lampje knipperd en auto in safe mode. En bokt,stoot en loopt niet mooi. Garage hangt hem morgen aan de pc. Voorlopig heb ik gelukkig nog niks gekocht. Wat kan het zijn. Elende begint al voor de aanschaf
  14. Tja, een mens moet inderdaad geluk hebben, maar zit niet te wachten op een tijdbom,maar indien de ketting vervangen is door een tandwiel overbrenging op de balansas,en je doet bijvoorbeeld elke 2 jaar ofzo er een nieuw asje in dan loop je geen risico, anyway, ik had VW "de Pouw" in Rijssen een mailtje gestuurd over de status van onderhoud, en ze wisten me te vertellen dat op 18-03-2013 4 verstuivers zijn vervangen en dat er op 09-06-2008 er een reparatie set is gemonteerd voor de balans module, dit zou dan toch de tandwiel modificatie moeten zijn ? 18-02-2010 motor storing 4x gloeibougies vervangen. volgens mij zit het wel snor met deze slee
  15. huh ? dat snap ik niet precies, een vliegwiel zit aan de krukas, en dmv een koppelingsplaat aan de versnellings-bak, of zit er ergens nog een vliegwiel ergens anders ? ik ben bekend met basic auto techniek. heb als hobby off-road rijden met een suzuki samurai en deze heb ik zelf volledig in onderhoud en deze modificeer ik zelf. denk hierbij aan de gekste dingen van verhogen,ophanging veranderen,overbrenging aanpassen in tussen en versn. bak dmv andere tandwielen, ook gedeeltelijke motor revisie. draai mijn hand niet om voor auto techniek,metaal en hout bewerking. heb ook een BJ 2000 passat gehad met de machtige 1.9 tdi motor, 5 jaar probleem vrij in gereden, toen in mei dit jaar een Nissan X-trail gekocht, en vanaf a.s. vrijdag terug bij de passat, ik kan niet wachten..... toch wil ik graag leren wat er allemaal aan de hand is, je leest ook over asje vastlassen aan tandwiel, mijn kennis van metaal zegt dat je dan de hardheid van het metaal aantast, besides het asje zit ook nog in de oliepomp, dit wordt toch niet vast gelast ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden