Ga naar inhoud
  • 0

Meerdere "probleempjes"


Danny 1979

Vraag

Dag heren,

 

Ik heb wat kleine probleempjes met de auto.

 

Dat is als eerste het volgende:

Er is een airbag storing (G180 defecte crashsensor bijrijderszijde).

Deze kost niet de wereld (ongeveer €80,-) dat is niet het probleem.

Maar bij de garage zeggen ze dat ze daar een halve dag werk aan hebben om deze te vervangen.

Dat wordt best wel een duur geintje.

Weet iemand van jullie of dit goed zelf te doen is?

Ik weet waar de sensor zich bevindt, in de B-stijl onder de gordelspanner.

Dan hoef ik namelijk alleen nog maar de storing te laten resetten als ik hem vervangen heb.

 

Probleempje 2:

Af en toe komt er een parkeerrem storing de kop op steken en verdwijnt ook weer.

De bedieningsknop is al vervangen voor een nieuwe.

Dus uitgelezen. diagnose: benodigde remkracht links achter niet bereikt.

Komt dit jullie bekend voor?

Het geluid van de parkeerrem motoren beginnen ook een steeds harder geluid te maken.

 

Probleempje 3:

Tijdens het uitlezen kwam nog een storing naar boven waar ik zelf nooit wat van gemerkt heb.

Die luidde als volgt: Nokkenas-positie-sensor werkt traag.

Deze storing kon wel gereset worden. Of deze storing intussen terug is weet ik niet want er kwam de eerste keer geen storing tevoorschijn in het display van de boordcomputer.

Iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt?

 

 

 

Groeten Danny

aangepast door Danny 1979
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het de sensor is ongeveer gelijk aan de 3BG dan is het demonteren van de bekleding het langste werk. Denk 15 min voor bekleding en 5 min voor sensor.

Kan er 10 min naast zitten maar halve dag (4uur) is wel erg overdreven

Dat idee had ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sensor zit niet in de deurstijl, maar in de voordeur. Bij de eerste 3c's zit de sensor aan de achterkant van de plaat waar het raammechanisme opzit. Dat wil zeggen dat je heel de deur uit elkaar moet halen om er bij te kunnen. Bij de latere zit hij aan de voorkant van de plaat, en kan je er aan na het verwijderen van de binnenbekleding.

 

Een halve dag werk lijkt me toch wel overdreven, 

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even foto opgezocht van een Passat... niet superscherp, maar je krijgt er wel een idee van. Deze is van een "jonge" passat (2010) met de sensor aan de buitenzijde, dus onder de binnenbekleding. 

Bij de eerdere versie zit die op dezelfde plaats, maar langs de andere zijde van de montageplaat.

 

post-13946-0-70573500-1463162249_thumb.jpg

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb voor maandag aanstaande een afspraak staan voor de crashsensor en gelijk een kleine beurt.

Vind het toch effe te eng om aan de een crashsensor te gaan zitten pielen.

Maar ik wil eigenlijk wel zelf proberen de linker stelmotor van de parkeerrem te repareren.

Deze zit vast namelijk. Maar wie kan mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?

Of kan ik ergens terecht voor een gebruikte/gereviseerde stelmotor?

En kan iemand mij het onderdeelnummer vertellen voor een schokdemperveer achter?

 

Groeten, Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik weet dat vervangen makkelijk is, maar ik vind zo'n motortje zo schofterig duur.

Staan ook al bij Ali voor 58 euro

 

http://nl.aliexpress.com/item/OEM-Electronic-Brake-Wheel-Cylinder-Motor-For-VW-Tiguan-Sharan-Passat-B7-CC-Seat-Alhambra-3C0/32620082501.html?spm=2114.010208.3.26.q4ppJ6&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_3_10037_10017_10021_507_10022_10032_10009_10020_10008_10018_10019_101,searchweb201603_2&btsid=2f75743a-5154-4ba3-90b0-40a4f80f10fa

 

En je moet wel VCDS hebben als je hem wil vervangen.... Geef maar een gil... wil het best voor je doen

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk er wel aan dat er twee verschillende zijn...De eerste modellen hebben fijne vertanding op de aandrijfas, latere modellen hebben grove vertanding.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Fappie,

 

Waarom heb je vcds nodig? Dacht dat dat alleen moest bij vervangen van remschoenen?

 

@ dreke

 

Ik had al zoiets gelezen, maar ik maakte eruit op dat het juist andersom was.

Dus dat de eerdere modellen een grove vertanding hebben.

Maar ik ga hem er eerst wel even tussenuit halen om de bekijken wat ik nodig heb.

aangepast door Danny 1979
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden