Ga naar inhoud

Hondenrek en rolhoes


rick

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele dagen een orgineel VW hondenrek voor mijn Variant 2003. Deze zou te gebruiken moeten zijn icm de rolhoes. Probleem is dat bij mijn rolhoes een klein randje zit waardoor de rolhoes niet meer goed in de uitsparingen aan de zijkant van de kofferbak terecht komt en dus niet goed meer vastzit. Ik vraag mij nu af of het hondenrek wel met deze rolhoes te gebruiken is, of dat je daar ook weer een speciale rolhoes voor nodig hebt. Ik kan wel delen van het randje verwijderen, maar daar wordt ik niet direct vrolijk van.

 

Als niet duidelijk is wat ik bedoel kan ik een paar foto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je echt een rek of een net? Als je een net bedoelt dan past het officeel niet maar het gaat wel!

Ik heb namelijk bij mijn auto ook zelf achteraf een net ingebouwd.

Bij een rek zul je denk ik het flapje tot aan de bank moet verwijderen voor het mooie maar of dat dit mooi lukt weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een ander type rek. Ik heb die van mij een keer gekocht via marktplaats van iemand die er twee uit duitsland had meegenomen, hij bevalt prima. Heb geen idee of het origineel VW is, hij is wel TUV gekeurd. Ik heb zelf het rolscherm er nooit in i.v.m. de hond.

Maar volgens mij kan je het lipje er wel netjes af halen als je het rek en het rolscherm beide wilt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een hondenet als optie neemt bij een variant dan krijg je een rollo erbij met een uitsparing voor het hondenet. Een andere dan normaal dus.

 

Het rek van Holomeus lijkt me een orginele/Kleinmetall. Die van Rick weet ik niet maar gezien de pasvorm denk ik van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde rek als Rick (Kleinmetall). De lip moet je omhoog zetten ,dan eerst alleen links schuin erin zetten en dan rechts waar het ontgrendel mech zit. Je moet best hard drukken of even een klap geven op de hoes in de hoeken.

 

Rek van een 3b en 3bg (Kleinmetall) zijn ook verschillend qua afmeting....

 

Suc6.

 

Groet WS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde rek (Kleinmetal). De lip moet je omhoog zetten ,dan eerst alleen links schuin erin zetten en dan rechts waar het ontgrendel mech zit. Je moet best hard drukken of even een klap geven op de hoes in de hoeken.

 

Rek van een 3b en 3bg (Kleinmetal) zijn ook verschillend qua afmeting....

 

Suc6.

 

Groet WS.

 

Bij mijn 3B zit het prima, ik hoef niks te forceren, rek en rollo raken mekaar niet eens. Snap trouwens niet waarom die rekken van Kleinmetall nou verschillen voor de 3B en 3BG :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rick ik heb het zelfde rek als jou, ook bij mij past het niet geweldig.

Ik heb de achterbank iets naar voren gedaan en dan het rek en rolhoes erin slaan ,daarna de bank met een beetje geweld terug. Heeft niet de schoonheidsprijs maar zit wel.

 

Greetzzzzzzzzzzzzzz MartinD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden, het is gelukt....

 

Achterbank beide delen naar voren gezet. Hondenrek een paar mm daar tegen aan gedrukt. Toen had ik meer ruimte om de rolhoes te plaatsen. Zit nu nog niet zoals het hoort, maar het zit wel vast allemaal. Vervolgens met geweld plaats genomen op de beide delen van de achterbank om die weer in het 'slot' te krijgen. Pfff wat een gedoe, en helemaal 100% is het nog steeds niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden