Ga naar inhoud

Discover Pro : Dag/Nacht weergave navigatie


Herbie

Aanbevolen berichten

Bij de navigatie heb ik de Dag/Nacht weergave op Automatisch staan. Valt me op dat de weergave daarbij vaak op Nacht springt, zelfs als het buiten erg licht (zonnig) is. Herkent iemand dit? Is een kleine moeite om de instelling op Dag te zetten, maar voorkeur gaat natuurlijk uit naar Automatisch (gemak dient de mens). Vergeleken bij m'n vorige auto, een Toyota Prius, springt de weergave wel erg vaak op Nacht als het aanpassenvan de weergave op Automatisch staat, ook op momenten dat je het niet zou verwachten. Als het donker is wordt alleen de Nacht stand gebruikt, op dit moment gelukkig nog niet meegemaakt dat de Dag stand dan ineens actief wordt  :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar precies het zelfde, hiervoor een Peugeot 508 gehad en die had overdag gewoon de dag modus en s'avonds de nachtmodus. De Passat met Discover Pro navi rij ik nu 1 week en het valt me idd op dat deze (bijvoorbeeld vandaag) vrijwel de hele dag op de nacht modus staat. Het moet volgens mij heel erg licht en zonnig zijn wil de dag modus aan gaan.

 

Moet zeggen dat ik me er niet heel erg aan stoor hoor, maar de dag modus zou wel sneller aan kunnen ja...

aangepast door MagnificentDPE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de gevoeligheid van het inschakelen van de verlichting instellen in het Car menu. Als je deze op zo laat mogelijk instelt gaat het overschakelen van dag naar nacht view op het navigatie scherm misschien ook later (?). Ik heb dit gedaan, maar er eigenlijk niet meer op gelet of hij nu langer op dag-weergave blijft staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de gevoeligheid van het inschakelen van de verlichting instellen in het Car menu. Als je deze op zo laat mogelijk instelt gaat het overschakelen van dag naar nacht view op het navigatie scherm misschien ook later (?). Ik heb dit gedaan, maar er eigenlijk niet meer op gelet of hij nu langer op dag-weergave blijft staan.

 

Zat ik ook aan te denken, ga het in ieder geval even proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit hetzelfde werkt als bij mij (3C + RNS510): aansturing via verlichting. Staat deze op auto stand, dan schakelt dat via de lichtsensor. De gevoeligheid daarvan moet in te stellen zijn.

 

Bij mij brandt het dimlicht ook wel eens op een zonnige dag bij (ruim) voldoende licht. Doorgaans herstelt zich dat na een tunnel. wat ook wil helpen is de verlichting even een minuutje op uit zetten en daarna weer op de auto stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tot nu toe nog geen "daglicht" stand mee gemaakt op mijn navigatie. Heb al wel met wat instellingen zitten "spelen" maar nog geen effect.

 

Heb mijn verlichting op de "auto" stand staan.

 

Tenzij ik de instelling van automatisch schakelen omzet naar "dag" krijg ik het niet voor elkaar om de "dag" stand van navigatie te zien.

 

Tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt in het Car menu onder de optie licht de stand verzetten van vroeg, midden of laat. Dit houdt in dat het dimlicht van je auto dus al vroeg (ook al is het zonnig) of midden of juist laat pas inschakelt. Ik heb dit vandaag dus op de stand Laat gezet en idd blijft dan ook de NAVi langer op de dagstand staan. De nacht stand van de navi gaat aan op het moment dat het dimlicht aan gaat.

Ff proberen dus

aangepast door MagnificentDPE
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tot nu toe nog geen "daglicht" stand mee gemaakt op mijn navigatie. Heb al wel met wat instellingen zitten "spelen" maar nog geen effect.

 

Heb mijn verlichting op de "auto" stand staan.

 

Tenzij ik de instelling van automatisch schakelen omzet naar "dag" krijg ik het niet voor elkaar om de "dag" stand van navigatie te zien.

 

Tips zijn welkom.

Heeft dus niks met je stand van de knop "Auto" te maken je moet het echt in de carsettings onder optie licht aanpassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de instelling "vroeg-midden-laat" gevonden maar vind dat de "laat" nog steeds te vroeg aanspringt.  

 

Op een bewolkte dag als vandaag staan mijn lichten aan en m'n navigatie op de nachtstand.

 

Is het mogelijk om deze aan te passen misschien via VAGCOM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat ik ook aan te denken, ga het in ieder geval even proberen.

 

Heb het inschakelen van de verlichting nu op Laat staan, scheelt wel. Verlichting schakelt bij stand Laat naar mijn idee nog redelijk vroeg in t.o.v. andere auto's, maar het gaat al een stuk beter dan bij stand Midden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden