dennisj007 Geplaatst 24 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2015 (aangepast) hallo allemaal bij mij bleef water achter de ecu kast staan waardoor het vervolgens de auto in liep. heb het onder de ecu kast schoon gemaakt waar door het water weer wegloopt. daar bij heb ik de 4 stekkers die de auto in gaan los gehad en de accu losgekoppeld. sins dien doe mij snelheidsmeter en kilometer teller het niet meer. ik heb de stekkers in de ecu kast al nagekeken maar daar mee was het probleem niet opgelost wat kan het nog meer zijn 24 oktober, 2015 aangepast door dennisj007 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 24 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 oktober, 2015 Is er echt niet een pen gebogen in het mannetje ( stekker ) of een pen terug gedrukt in het vrouwtje ( stekker ) Grt Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dennisj007 Geplaatst 25 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 Heb de stekker nagekeken maar kan niets raars vinden wat zou het nog meer kan zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 zijn alle zekeringen heel? Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dennisj007 Geplaatst 25 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 Had ik al naar gekeken ja zijn allemaal heel maar hoe werkt de sensor die de snelheid registreert en waar zit hij ik heb een hageschakelde bak ik heb het vermoeden dat daar wat mee aan de hand is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 Dit is de snelheidsmeter G22 (volgens ElsaWin, waarbij ik een 3B met motorcode ADP uit 2000 heb gekozen). Dit signaal komt binnen op het instrumentenpaneel via de 32-polige stekker (blauw) pin 28. Krikje onder een voorwiel, ronddraaien en per omwenteling zou je 4 maal 'kortsluiting' tussen pin 28 en carrosseriemassa (de 'aarde') moeten hebben. De meeste multimeters hebben zo'n diode/kortsluit instelling waarmee je kan horen dat er kortsluiting is op een gegeven moment. Als je wel vier keer kortsluiting meet per omwenteling, dan zou er iets mis kunnen zijn met je instrumentenpaneel. Gezien je verhaal verwacht ik eerder dat het instrumentenpaneel ok is en dat bovenstaande meting ook laat zien dat je geen 4x een kortsluiting meet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 De snelheidsmeter (G22 bij schakelbak, G68 bij automaat) zit op de versnellingsbak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 STA Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 Dit is de snelheidsmeter G22 (volgens ElsaWin, waarbij ik een 3B met motorcode ADP uit 2000 heb gekozen). Dit signaal komt binnen op het instrumentenpaneel via de 32-polige stekker (blauw) pin 28. Krikje onder een voorwiel, ronddraaien en per omwenteling zou je 4 maal 'kortsluiting' tussen pin 28 en carrosseriemassa (de 'aarde') moeten hebben. De meeste multimeters hebben zo'n diode/kortsluit instelling waarmee je kan horen dat er kortsluiting is op een gegeven moment. Als je wel vier keer kortsluiting meet per omwenteling, dan zou er iets mis kunnen zijn met je instrumentenpaneel. Gezien je verhaal verwacht ik eerder dat het instrumentenpaneel ok is en dat bovenstaande meting ook laat zien dat je geen 4x een kortsluiting meet. ff off topic Ik verbaas me toch altijd weer van de Kennis van sommige hier op het forum of heb ji @@Worfje dit van google ofso? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 Komt vrijwel 1-op-1 uit ElsaWin. Het is dus een kwestie van de juiste bronnen raadplegen en je weg daarin kunnen vinden. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 (aangepast) Veiliger is om beide voorwielen even uit te proberen met dat vrij ronddraaien, aangezien de G22 sensor maar op een van de twee kanten zit gemonteerd (bij flens-as). 25 oktober, 2015 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 (aangepast) Dezelfde meting kun je doen direct bij de snelheidsmeter (na loshalen stekker in de buurt van flens-as). Als je daar ook geen 4x kortsluiting meet bij ronddraaien flens-as, dan is de snelheidsmeter waarschijnlijk kaduuk. Worst case zou het wellicht ook nog de aandrijftandwiel snelheidsmeter kunnen zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijker. Toch @@diesel986? 25 oktober, 2015 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 25 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 25 oktober, 2015 Met VAGCOM zou je ook nog een output test kunnen doen van je instrumentenpaneel... maar ik zie dat je zelf geen vagcom hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 26 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 oktober, 2015 Dezelfde meting kun je doen direct bij de snelheidsmeter (na loshalen stekker in de buurt van flens-as). Als je daar ook geen 4x kortsluiting meet bij ronddraaien flens-as, dan is de snelheidsmeter waarschijnlijk kaduuk. Worst case zou het wellicht ook nog de aandrijftandwiel snelheidsmeter kunnen zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijker. Toch @@diesel986? Ja idd heel soms gaat die ook nog wel eens kapot. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dennisj007 Geplaatst 30 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2015 ben afgelopen week is aan het meten geweest en ik ben er achtergekomen dat ik ergen kabelbreuk had de teller doet het voorlopig week volgden week de kabelboom maar eens goed onderzoeken 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
dennisj007
hallo allemaal
bij mij bleef water achter de ecu kast staan waardoor het vervolgens de auto in liep.
heb het onder de ecu kast schoon gemaakt waar door het water weer wegloopt.
daar bij heb ik de 4 stekkers die de auto in gaan los gehad en de accu losgekoppeld.
sins dien doe mij snelheidsmeter en kilometer teller het niet meer.
ik heb de stekkers in de ecu kast al nagekeken maar daar mee was het probleem niet opgelost
wat kan het nog meer zijn
aangepast door dennisj007Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten