Ga naar inhoud
  • 0

snelheidsmeter werkt niet meer


dennisj007

Vraag

hallo allemaal 

 

bij mij bleef water achter de ecu kast staan waardoor het vervolgens de auto in liep.

heb het onder de ecu kast schoon gemaakt waar door het water weer wegloopt.

daar bij heb ik de 4 stekkers die de auto in gaan los gehad en de accu losgekoppeld.

sins dien doe mij snelheidsmeter en kilometer teller het niet meer.

ik heb de stekkers in de ecu kast al nagekeken maar daar mee was het probleem niet opgelost

wat kan het nog meer zijn  

aangepast door dennisj007
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is de snelheidsmeter G22 (volgens ElsaWin, waarbij ik een 3B met motorcode ADP uit 2000 heb gekozen).

Dit signaal komt binnen op het instrumentenpaneel via de 32-polige stekker (blauw) pin 28.

 

Krikje onder een voorwiel, ronddraaien en per omwenteling zou je 4 maal 'kortsluiting' tussen pin 28 en carrosseriemassa (de 'aarde') moeten hebben. De meeste multimeters hebben zo'n diode/kortsluit instelling waarmee je kan horen dat er kortsluiting is op een gegeven moment.

 

Als je wel vier keer kortsluiting meet per omwenteling, dan zou er iets mis kunnen zijn met je instrumentenpaneel.

Gezien je verhaal verwacht ik eerder dat het instrumentenpaneel ok is en dat bovenstaande meting ook laat zien dat je geen 4x een kortsluiting meet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is de snelheidsmeter G22 (volgens ElsaWin, waarbij ik een 3B met motorcode ADP uit 2000 heb gekozen).

Dit signaal komt binnen op het instrumentenpaneel via de 32-polige stekker (blauw) pin 28.

 

Krikje onder een voorwiel, ronddraaien en per omwenteling zou je 4 maal 'kortsluiting' tussen pin 28 en carrosseriemassa (de 'aarde') moeten hebben. De meeste multimeters hebben zo'n diode/kortsluit instelling waarmee je kan horen dat er kortsluiting is op een gegeven moment.

 

Als je wel vier keer kortsluiting meet per omwenteling, dan zou er iets mis kunnen zijn met je instrumentenpaneel.

Gezien je verhaal verwacht ik eerder dat het instrumentenpaneel ok is en dat bovenstaande meting ook laat zien dat je geen 4x een kortsluiting meet.

 

ff off topic

Ik verbaas me toch altijd weer van de Kennis van sommige hier op het forum :mrgreen:  :thumb:  of heb ji @@Worfje dit van google ofso? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dezelfde meting kun je doen direct bij de snelheidsmeter (na loshalen stekker in de buurt van flens-as).

Als je daar ook geen 4x kortsluiting meet bij ronddraaien flens-as, dan is de snelheidsmeter waarschijnlijk kaduuk.

Worst case zou het wellicht ook nog de aandrijftandwiel snelheidsmeter kunnen zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijker.

Toch @@diesel986?

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dezelfde meting kun je doen direct bij de snelheidsmeter (na loshalen stekker in de buurt van flens-as).

Als je daar ook geen 4x kortsluiting meet bij ronddraaien flens-as, dan is de snelheidsmeter waarschijnlijk kaduuk.

Worst case zou het wellicht ook nog de aandrijftandwiel snelheidsmeter kunnen zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijker.

Toch @@diesel986?

Ja idd heel soms gaat die ook nog wel eens kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden