Ga naar inhoud
  • 0

Passat schudt heen en weer


Frank13

Vraag

Hallo,

 

Als ik in me passat rij als hij een tjdje stil heeft gestaan schudt de achterkant/lijkt weg te zakken.

Heb op het forum gezocht of er meer mensen met dit probleem zijn maar daar vindt ik niet echt een duidelijk antwoord in.

Als ik een stukje gereden heb is het weg en bij hoge snelheid is het minder erg.

Ik heb al met een andere set velgen geprobeerd maar het probleem blijft,de schokbrekers veren zoals het hoort.

Als ik over een hobbel ga loopt me band rechts achter tegen de wiel kasten links niet.

Zou het kunnen zijn dat toch iets mis is met de schokbreker?

Het gaat om een 3c 4 motion uit 2006

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

 

Alvast bedankt.

 

Groeten Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Stabilsatorstang is het rubber slecht aan het worden deze worden vervangen maar dat is niet zo erg dat de auto helemaal heen en weer schudt.

Ik ga het weekend de schokbreker uitbouwen en dan kan oik weer verder gaan zoeken.

Bedankt voor je hulp in ieder geval en als ik wat meer weet zal ik het hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag eindelijk tijd om naar de Passat te kijken.

Schokbrekers zijn allemaal in orde ophangingen ook gecontroleerd is allemaal niks mis mee.

Heb de auto uitgelezen en daar kwam het volgende uit wat misschien met het problem te maken heeft:

 

Adres 22: AWD        Labels: 1K0-907-554.lbl
   Onderdeel No: 1K0 907 554 C
   Component: HALDEX 4Motion      0108 
   Codering: 0000001
   Werkplaats#: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2D54AB23B4AE3649F4D-8078

1 Fout Gevonden:
01155 - Koppeling
            003 - Mechanisch defect - Intermitterend

 

Iemand een id wat dit kan zijn?

Wat me ook opviel is dat het esp lampje ook af en toe knippert terwijl er niks aan de hand is.

Meer heb  ik niet kunnen vinden.

 

Misschien dat iemand hier er een antwoord op weet.

 

Groeten Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ff aan het zoeken geweest, wis de storing en probeer is of je achterwiel aandrijving werkt. Dus vlug optrekken zodat je voorwielen gaan spinnen, dan moeten de achterwielen worden aangedreven dmv de haldex koppeling.

 

Als de storing terugkomt, kan je proberen met verversen van de olie in de haldex koppeling, dat het probleem weg gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden